När vi besiktigade vårt hus så fanns det massor med saker att åtgärda, som ni, badrummet inom ett år (fukt och löst kakel) taket på vissa delar måste läggas om, läckade och tilltäppta takrännor, röta i vindskivor och vissa andra bräder.
Det är mest en massa småskaker som är lätt att fixa till under sommaren.
Badrummet ville vi ändå fixa till pga av 70-talsandan : )
Vi fick ner priset ca 10000 pga av taket. De visste om att de behövdes göras om men sa inget till oss när vi frågade hur taket var och så. Men vi kom fram till att materialkostnaden skulle bli ca 20´så vi tog halva var.
En besiktning är bara ett betyg på hur huset är, det är upp till köparen att godkänna den och köpa huset i det skick det är.
Vi har vänner som är byggnadstekniker, kakelkille och takläggare, så den biten kommer inte att vara några problem.
Annars kan det lätt springa iväg i pris. Vi har räknat med ca 100´till badrum och tak.
Men prata med mäklaren, det gjorde vi och det lönade sig även om 10´inte är mycket om man jmf med 1,8 MKr
Och du, det mesta kan man göra själv, bara man är händig, men badrummet ger jag mig inte på mer än att riva ner allt, eftersom jag inte vet ett enda dugg om att fixa våtutrymme och litar inte till sådana där böcker ´gör det själv - badrum´
Lycka till