Funderar på ica kort?
hej, vi har ica kort nu för att få rabbater och bonus.. men underar på att sätta in pengar varje månad som är till för mat och hygen.. mer koll på pengarna tänker jag..
hur har ni det? är det bra?
tack
hej, vi har ica kort nu för att få rabbater och bonus.. men underar på att sätta in pengar varje månad som är till för mat och hygen.. mer koll på pengarna tänker jag..
hur har ni det? är det bra?
tack
Det är smidigt med sånt kort. Vi sätter in matpengar på vårt ica kort varje månad när vi fått lön så handlar vi därefter. Vi handlar inte allt på Ica men vi sätter in 3/4 av matpengarna där. Tycker det är smidigt så har man lite koll på hur mycket mat man köper också, det är lätt att det drar iväg med matpengar har vi märkt =)
Jag är totalt otrogen när det gäller bonuskort och sånt
Jag har kostnadsfria medlemskort överallt för att få ta del av erbjudanden och sånt, och får jag hem en check så är det just bonus. Men jag handlar lite överallt.
Däremot om ens närmaste butik är ICA och man alltid handlar där så visst, men det skulle inte fungera för oss.
Vi har ett Ica bankkort plus, som man kan använda överallt. Det använder vi till alla gemensamma inköp, på både Ica och andra ställen. Man får bonus på alla inköp, men mera bonus för inköp på ICA.
Vi sätter in en viss summa på ICA kortet varje månad. Det funkar jättebra för oss. Dels får man mer koll på hur mycket man faktiskt handlar för varje månad och dels för att inte den ene ska betala mer (få slut på pengar och man måste föra över osv).
Jag tycker det är kanon iaf! Plus att man alltid får bonus också (man glömmer inte dra kortet) så vi får nån hundring i månaden i bonus.
PS dra ICA kortet på Statoil också, där får man också bonus, även om man inte betalar med kortet där.
tack för alla svar.. blir nog att föra över pengar varje måad till ica kort:D
En annan fördel med ica pluskort är att då man använder det utomland och tar ut pengar i landets valuta kostar det inget - ingen växlingsvaluta.
Sätter alltid in så mycket jag räknar med ska gå åt på resan och betalar allt med det och behöver inte ha mer pengar än jag kan bli av med om det skulle bli stulet eller skimmat - har dessutom 10.000 i kredit om jag nu skulle behöva mer pengar än jag räknat med - om jag utnyttjar krediten kostar det inget om jag betalar inom 45 dagar.
Och du har reseförsäkring på det om du betalar en resa med det + poäng.
Jag är väldigt nöjd med det - har haft det i många år och betalti minsta snusbutik med det - var i USA där dom inte ville ta mitt bankkort men icas master gick bra!
Men TS, du behöver inte ha Mastercard eller VISA, det räcker med ett vanligt ICA Online kort om du inte vill ha någon kredit.
Vi har Visa, men det är lite dyrt. Och Icabanken på nätet är lite krånglig, men det kanske man inte har om man har vanlig ica-kort med insättning?