• Shadilly

Parfym med vaniljdoft?

Ja, då har det hänt nu då. Min favoritparfym sedan flera år tillbaka har slutat säljas.

Jag har tidigare använt Body Shops Vanilla Vanille i oljeformat, och nu finns den bara som eau de toilette, vilket inte riktigt är vad jag vill ha.
    Så då tänkte jag att man kan ju lika gärna vara radikal och byta doft när den man vill ha ändå inte finns. När jag tänkt klart fick jag se hur i helvete mycket jävla parfymer det finns på hyllorna, och då bor jag ändå i ett litet hörn av den.

Så min näsa behöver lite stöd från allmänheten i form av tips.

Vilken parfym skulle du rekommendera? Jag vill helst att den ska ha vanilj i basen men det får gärna finnas lite blommor i också, magnolia tex.
    Jag vill också att den minst ska finnas som eau de perfume och helst som ren parfymolja.

HJÄÄÄÄÄLP!!

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Svar på tråden Parfym med vaniljdoft?
  • Lindreas

Men döh...?? Fråga på "affärden", jag kan absolut ingenting om parfymer annat än "den luktar gott, den luktar illa".

• Shadilly
    Lindreas skrev 2010-08-04 16:48:32 följande:
    Men döh...?? Fråga på "affärden", jag kan absolut ingenting om parfymer annat än "den luktar gott, den luktar illa".
    Fast dte har jag gjort, problemet är att de gärna vill kränga sina dyraste droppar istället för att hysta fram det som är i vanilj med nån blomdoft. Så man får sniffa sig igenom för mycket.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Lindreas
    Shadilly skrev 2010-08-04 16:54:12 följande:
    Fast dte har jag gjort, problemet är att de gärna vill kränga sina dyraste droppar istället för att hysta fram det som är i vanilj med nån blomdoft. Så man får sniffa sig igenom för mycket.
    Åh fy fan... Nä, skippa det... Men då lägger jag en puff för tråden, så någon med kunskap och intresse kan hjälpa dig!
  • Shadilly
    La Lola skrev 2010-08-04 16:52:14 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m53783550.html
    Tack för länken!

Var en del intressanta tips där, även om det mesta var EdT!
  • DinMamma
    Alyssa Ashley Vanilla.
    Ganska billig doft, som finns i nästan alla butiker, t o m på ICA Maxi.
  • Mustikka

Jessica Simpsons parfym Fancy rekomenderar jag starkt.
    Älskar parfymer med vaniljdoft och använder den just nuGlad

• s89

Finns en Allyssa Ashley - musk med vaniljdoft. Finns på Åhlens tror jag. Vet att en kompis hade den innan,.
    Kolla ! Glad 

• Shadilly

Alyssa Ashley känner jag till, men jag tycker att man får en "efterdoft" i näsan av den som inte är så där 100%, men det kan ju vara att den inte passar på mig.

Jag ska definitivt lukta lite på Fancy!

Tackar för tipsen!

• La Lola
    Shadilly skrev 2010-08-04 17:05:50 följande:
    Tack för länken!

Var en del intressanta tips där, även om det mesta var EdT!
    Ni kanske kan tipsa varann.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Parfym med vaniljdoft?