• bambigirl

Hur ofta kissar era 3-åringar?

Min dotter är 2 år och 9 månader och slutade med blöja i fredags då jag gick på semester. Sen dess har det gått långt över förväntan och om byxorna blir blöta är det oftast bara någon droppe. Sedan går hon till toaletten och kissar resten.

Det jag märkt dock är hur sällan hon kissar? Sonen kissar säkert varannan timme iaf. Dottern kissade idag innan vi åkte till stan kl 12. När jag och sonen kissade inne i stan fick hon inte ut något och nästa gång hon kissade blev alltså kl 16.30... När jag tänker efter kissade hon ganska lite i blöjorna också, men man tänker ju mindre på det då. När hon väl kissar kommer det ganska mycket dock.

Hur ofta kissar ert barn och finns det något riktmärke eller är det inget att bry sig om?

• Svar på tråden Hur ofta kissar era 3-åringar?
  • gryning2

Min pojke kissar titt som tätt tycker jag... man måste påminna honom kanske en gång per timme för att undvika olyckor. Men en kompis till mig som jobbar på dagis säger att pojkar verkar vara mer "skvättiga" och flickor inte alls kissar så ofta. Jag vet inte om det är sant men så säger hon.

• Maria222

Min son kissar sällan, men mycket då han väl kissar. Han har varit blöjfri sedan 2års ålder och det har varit likadant hela tiden. Han kan kissa innan han lägger sig vid 19 tiden och sedan inte förän kl 09 dagen därpå. Oftast kissar han bara 3-4 gånger på en dag. Han vägrar gå om han inte känner sig kissnödig och han kissar aldrig på sig så jag har slutat tjata för länge sen :)

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Firren1

Lite olika från dag till dag tycker jag. Vissa dagar går han ofta och andra dagar bara några gånger. Beror nog på hur mkt han dricker. Men han håller sig hela nätterna. Kissar när han lägger sig kl 19 och sen när han vaknar kl 8. Väldigt sällan han går upp på natten för att kissa.

• bambigirl

Båda mina barn har ju fortfarande nattblöja. Efter att jag skrev inlägget här tror jag dock att hon sprang och kissade en gång i timmen nästan

• crazy hannah

Min pojke som är 3,5 år slutadew med blöjja nu i somras men han kissar bara 2-3 ggr per dag, och det är inte särskilt mkt heller. Bör man kolla upp det, han är dessutom förstoppad och bajsar ver 5-7 dag men det får han lactulos för..

Tacksam för svar.

Mvh Hannah

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
Svar på tråden Hur ofta kissar era 3-åringar?