Hur i helvete ska jag göra? Snälla, ge mig råd! *vänskap*
Okej, en lång historia kort..
Genom hela skolgången hade jag en kompis. Vi var sk. "bästisar" och det var vi som hängde ihop hela tiden, i vått och torrt..
Hon har väl aldrig varit nån bra kompis egentligen, alltid varit väldigt självisk och sätter alltid sig själv först. Blir förbannad om man inte håller med henne osv..
Men trots alla bråk så var det ändå vi..
Så för två år sen så blev jag gravid, hon visste inte riktigt var hon tyckte om det tror jag.. Hon gratulerade och så, men kändes väldigt fejkat..
När jag varit på rul så la jag upp bilderna på dottern på fb, och bad henne kolla, då, som så många gånger innan, sa hon nåt i stil med att "hon inte orkar". Tror hon spelade nåt spel eller nåt som vanligt.. Jag fick nog den gången, jag blev så sårad över att hon var så ointresserad.. Så utan ett ord till blockade jag henne, tog bort hennes nummer från mobilen osv.. Och sen dess har vi inte hörts av.
Jag var på ett sätt glad över att jag äntligen "var av med henne", vi har aldrig haft så mycket gemensamt, utan vi har mest hållt ihop eftersom vi alltid gjort det helt enkelt..
Hon hörde heller aldrig av sig, och jag tänkte att om jag nu betyder så mycket för henne så kan ju hon lika väl höra av sig, telefonen fungerar väl åt båda håll? Hon har visserligen aldrig varit nån som hör av sig innan, om hon inte ville ha nåt.. Men ändå.. Om det nu skulle vara enda chansen att ha kvar varann så hoppades jag väl..
Men nej.
Jag känner hennes syster, och jag vet att hon är väldigt ensam sen "jag lämnade henne".
Trots att vi bråkade så mycket så saknar jag henne, men jag kan inte avgöra om jag saknar henne eller den jag önskade att hon vore..
Jag sitter och velar fram och tillbaka, en del av mig vill försöka få upp kontakten igen, men en annan del säger att jag ska låta det va.. Hon kommer antagligen inte vilja veta av mig längre (hon är väldigt långsint) och nån stolthet borde jag väl ha? Det var hon som sårde mig en gång för mycket.. Men jag kan inte låta bli att undra om jag ska försöka eller inte...
Snälla, hjälp mig att komma med några råd i detta virrvarr av tankar!