Så här tänkte jag spara lite pengar:
*Amningskudde köpte jag begagnat för 15 kronor, sen tömde jag den på innehåll, ritade av den, sydde en egen och använde innehållet från den jag köpt. Vansinnigt lätt att sy, men jag vet inte vart man får tag på sånt innehåll annars. Nästa gång syr jag nog bara tvättbart fodral istället, för de där kulorna innuti blir mycket statiska och smiter gärna.
*Istället för att köpa tvättlappar köpte jag ett tunnt badlakan på ikea för några spänn och klippte isär till små lappar.
*Rota i mammas linneskåp efter riktigt gamla lakan som inte används längre och sy om till bebislakan
*Sy egen mobil, typ "filurer" på snöre till vagnen. Det krävs så lite tyg så antingen köper man stuvar, eller så tar man gamla kläder och klipper i.
*Sy figur till spjälskyddet. De där med mumin eller laban är ju ursöta, men dyra. Vår bebis ska få ett vanligt ikea spjäskydd som jag syr på en hemgjord kalikå-fladdermus på. (Mönstert är svärmors sen sambon var liten)
*Köp enfärgade flerpack kläder och gör coola egna tryck, rita eller ta en bild från datorn, skriv ut (rita) på overhead-film och skär ut med skalpell eller mattkniv. Dutta med textilfärg. Finns även textilpennor om man är konstnärlig på fri hand. Jag hade en massa kompisar här och lät alla göra ett plagg. Exklusiva kläder med en personlig touch.