• Mini liten

avtagbar soffklädsel tål ej vattentvätt

Hur farao ska man då kunna tvätta det????

Köpte en soffa för ca 3år sedan. Det är en med avtagbar klädsel, vilket vi ville ha så vi skulle kunna tvätta den, då det är en ljus soffa.

Nu behöver den tvättas. Två barn ger en hel del fläckar.

Plockar av ett fodral för att se hur dom ska tvättas, om vi kanske måste lämna in på kemtvätt. Men nej, då står det att det ej tål vattentvätt. Varför farao är det då avtagbar klädsel???????

Är det bara att skaffa ny soffa då el??

• Svar på tråden avtagbar soffklädsel tål ej vattentvätt
  • Nyfiken gul

lämna in på kemtvätt är mitt tips.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Zelmilainen

står det så fungerar det med kem. vi har en karlstadsoffa från ikea. tänkte ta en mörkbrun med struktur i, men slopade det just för att det enbart var kem på den. tog en mörkgrå som kan köras i 60grader i maskin i stället, SÅÅ smidigt.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • La Lola

Jamen.....den är ju avtagbar för att ni ska kunna få den tvättad på kemtvätt....?.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Mini liten skrev 2010-08-04 20:11:16 följande:
    Men hur ska dom kunna tvätta den om den inte tål vatten då??
    k e m t v ä t t
  • Höstmåne
    Mini liten skrev 2010-08-04 20:11:16 följande:
    Men hur ska dom kunna tvätta den om den inte tål vatten då??
    Men... de är ju de kemtvätt är, "rengörning av textiler i annan vätska än vatten" sv.wikipedia.org/wiki/Kemtvätt
  • Mini liten

ahaaaa *DUM*.. Jag trodde att kemtvätt bara var att dom hade bättre maskiner, el var mer kunniga med bra medel, haha.

Då blir det kemtvätt... Tack för uppvaket Skäms

• La Lola
    Mini liten skrev 2010-08-04 20:16:56 följande:
    ahaaaa *DUM*.. Jag trodde att kemtvätt bara var att dom hade bättre maskiner, el var mer kunniga med bra medel, haha.

ojdå....
  • Honey bunny86

Vad är det för soffmodell. Jag har tvättat en del soffklädslar i vanlig maskin, gick finfint!

• LuMa
    Mini liten skrev 2010-08-04 20:16:56 följande:

Man blir aldrig för gammal för att lära sej nya saker.
  • Mini liten

haha, nej uppenbarligen inte. Har aldrig använt mig av kemtvätt, och aldrig reflekterat över vad det egentligen är. Har bara tänk att folk lämnar in saker där, som är lite extra känsliga, och inte tål vanlig hemma hantering. Inte att det skulle vara tvätt utan vatten. =0)

Svar på tråden avtagbar soffklädsel tål ej vattentvätt