Stora bruna sniglar har invarderat min trädgård!!! Hur gör ni med dom?
Vad gör ni som har fullt med sniglar i trädgården?
Hälla salt på dom vägrar jag.. klippa sönder dom kan jag inte göra utan att kräkas.
Ikväll har jag väl plockat ett 50-tal och slängt i en hink med vatten och diskmedel, men usch det gör ont i hjärtat! Men samtidigt klarar jag inte att ha hundratals med slemmiga sniglar som äter upp min sallad o mina jordgubbsplantor och knappt kunna gå ute på gräsmattan utan att trampa på dom.
Och det är verkligen hundratals.. vart kommer dom ifrån.. isch, har inte sett en enda under dom 2 åren jag bott här. Men så plötsligt efter första regnet nu efter värmeböljan, då verkar det som om att dom ramlat ner från himlen. Det bara kryllar av dom. Plockar minst 50 varje kväll.. förut slängde jag dom över ett brett dike i förhoppningen att dom inte kunde simma, men det hjälper inte.. för varje jag slängt över så har 10 nya dykt upp känns det som.
På vartenda nerfallet äpple (och det är MÅNGA nerfallna äpplen *suck*) så sitter det 2 sniglar.. i trädgårdslandet kryllar det av dom, dom ser ut att äta jordgubbsblad och pioner o allt.. och nu börjar dom även kräla sig upp till verandan, och ajg har sett nån på trappan och ett par på husgrunden. Fyyyyyy.. dom bara kom o invarderarde min tomt.