• bellis mam

Hjälp!!Min 8-månaders ramlade ner från sängen, vad göra??

Hej!

Min dotter på 8 mån ramlade precis ner från sängen...den är visseligen ganska låg, ca 35 cm, men ändå!!
    Vi hade lagt kuddar runt henne , plötsligt hörde vi en duns och sen att hon började gråta förstås när vi sprang in!
    Jag känner mig skit dum som la henne i vår säng eftersom hon kryper och ja KAN ramla ner, men hon brukar inte röra sig så mycket när hon sover och vi har inte kunnat sänka hennes spjälsäng för värktygen är på landet och dit åker vi om 2 dagar. Jaja..frågan är vad jag gör nu?
    Jag pratade med vårdguiden för ett par dagar sen (hon har precis börjat ställa sig upp själv och ta några steg) och ramlade självklart,
    dom pratade om ifall hon värkade trött eller allmännpåvärkad, och det gjorde hon inte, men nu är det svårt att avgöra eftersom det är kväll och hon redan är jätte trött, vad skulle ni ha gjort? Jag skulle igentligen vilja åka in bara för att, men min sambo tycker jag är löjlig, hon fick inte ett enda märke eller skråma.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Hjälp!!Min 8-månaders ramlade ner från sängen, vad göra??
  • örtagård

Jag fick rådet att kolla dottern en gång i timmen när hon sov. Jag ställde klockan.

Vi samsover och jag hade GLÖMT lägga ut dynor på golvet (ett tips annars).

Känn dig inte dum. Spjälsäng är inte det enda alternativ för bebisar att sova i .

Det är säkert ingen fara och inte sista gången hon kommer slå sig.

Jag fick rådet attkolla att hon inte blev slö, gnälligare än vanligt, överaktiv, tog sig åt huvudet och inte kräktes. Eftersom det var på  kvällen när hon sov för natten, var enda alternativet att sätta klockan för gott sov hon som vanligt .

• Mamma till två mirakel

Det är väl aldrig löjligt att kolla en gång för mkt....men ring till sjukvårds upplysningen och fråga vad dem tycker...
    Min son ramlade rakt ner med pannan i klinkers golvet hemma...från ca 50cm höjd...riktigt obehagligt men det slutade gott

Kram på lillan...

Ett annat tips.... plocka av benen på sängen!!! det har vi gjort...funkar kanon!!

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • Leean

Jag tror nog att du kan känna dig ganska lugn, min lilla tjej ramlade ner från sängen i husvagnen för två v sen när jag stod och diskade ( hon är 9 mån), hon grät en liten stund men fick ingen bula eller betedde sig konstigt så vi avvaktade och allt verkade bra sen. Hon har fortsatt ramla hit och dit eftersom hon håller på att lära sig gå, och hon verkar vara hur pigg som helst trots sina små bulor från väggar och stolar! Men känner du dig väldigt osäker så ring in och kolla!

• La Lola

När Alma ramlade ur sängen som 6 månaders (vi samsov i 5 år) la jag tillbaka henne o så var det inget mer med det.
    Som 4-åring ramlade hon oxå ur o la sig direkt igen o sov.

Det är nog rätt ovanligt skulle jag tro att de blir svårt skadade eller får hjärnskakning av ett så pass lågt fall.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Jordgubben82

Ring in och rådfråga om du känner dig osäker, men jag tror inte det är någon fara alls, min son har trillat rakt bak i klinkers golv och slog i bakhuvudet med en resesäng över sig, det gick bra :) och han har trillat ner från våran säng två gånger och den har en ram runt sig som han slog i, men det gick också bra, emn jag ringde in och hörde för att känna mig lugn.

LYcka till

Svar på tråden Hjälp!!Min 8-månaders ramlade ner från sängen, vad göra??