Brusten blindtarm
Hej alla! Känner att jag måste skriva av mig de senaste dagarnas händelser! Dottern 2½ år har LÄNGE haft magproblem och har avfärdats som förstoppad mm. Förra veckan fick började hon kräkas hysteriskt och fick 39,9 i temp. Detta höll i sig i f4 dagar utan att mattas. Dr vi fick prata med gav oss inte ens en tid utan avfärdade oss på telefon som tjatiga föräldrar i princip och sa att självklart var det magsjuka! Trots att hon inte blev bättre eller att någon av oss andra insjuknat ELLER ens sett henne! Ringde vidare till Usö och fick genast en tid föör provtagning där Crp visade på 200!!! Så vi blev inskrivna och fick lämna diverse prover och sen ganska omgående en ul-undersökning av magen. Därefter blev det lungröntgen för att utesluta lunginflammation. Röntgen visade inget men dotter blev snabbt sämre så beslut fattades att operera henne direkt samma natt för blindtarmen. Där började en riktigt ångestfylld natt! Jag kunde hålla tårarna tillbaka tills hon skulle rullas in för narkosen. Där fick endast en förälder följa med så det fick hennes pappa göra. Jag hade knappast gjort någon nytta där, tvärtom! En jättesöt sköterska följde mig tillbaka och gjorde allt hon kunde för att muntra upp mig men jag ville va ensam och satt i vårt rum och grät en halvtimme innan pappan kom tillbaka... Ytterligare en timme senare kom kirurgen upp och meddelade att op var klar och gått bra men att blindtarmen brustit (troligen under ul-undersökningen) och att var läkt ut och orsakat bukhinneinflammation... =( Det har nu gått snart 2 dygn efter op. Hon har väldigt ont och svårt att äta. Hon är inte sugen på något och är dessutom rädd att kräkas mer. Hon ser så liten och ynklig ut i den stora sängen med droppslangen i armen... Älskade lilla unge...