• Eirun

Aktiviteter för 4-5 åring i stockholm

Hej!
    Jag undrar vad det finns för aktiviteter för en 4 till 5 åring, typ knattegrupper för bollsport eller plask o lek, eller vad som helst, i botkyrka eller i närheten. Min son är så sugen på att göra olika saker, friidrott, bollsporter, bowling, men jag vet inte om det finns något när man bara är 4-5 år.
    Tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Aktiviteter för 4-5 åring i stockholm
  • parvati

Jag skulle se vad närmaste simhall har för erbjudande vad gäller simskola. Att lära sig simma tycker jag är grundläggande. Vill han hellre börja med tennislek eller liknande skulle jag ha det som morot-När du tagit första simmärket får du börja tennisskola.

• Eirun

Simhallarna i närheten skriver bara om 6 år som gräns för simskola.

• Eirun

Tack för tipsen, har hört av mig till närmaste tennisklubb.

Fler tips?

• parvati

Jag hittade simskola från 5 år i stockholms stads simhallar, babysimskolorna har plaskgrupper för yngre barn.

• parvati

Botkyrka är väl bästa stället i Sverige om man vill prova på cirkus?

• Byxfickan

Min son har gått på dans i några år nu på Abra Kadabra i skärholmen centrum.

Han började på en lekgympa när han var 5 år, nu när han är 7 år går han på en Street/ hip hop kurs.

Jättekul och bra tycker han! Dom har ett lekland och barnpassning i samma lokaler också, perfekt för mig när jag

behöver handla och annat. 

• Carita01

Jag kan tipsa om The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm. Där går många småbarnsföräldrar med sina barn och hänger och umgås stillsammans. De gör hand- och fotavtryck på era bebisar eller så målar de fritt och dekorerar andra keramikföremål. Studion har drop-in och så får man hjälp med avtrycken och att sätta igång. Blir jättefint och det är verkligen ett socialt umgänge!
    Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar med mina barn när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat som man brukar skapa tillsammans med barn. Ska snart dit igen för ena pojken tjatar ;0)
    Man gör avtryck med glasyfärger på riktiga keramikföremål på The Creativity House. Kolla själv på thecreativityhouse.se  :  De har nästan bara småbarnfamiljer hos sig.

Så beställde jag en doppresent av dem också till min lilla Anton ((nu 7år) så det kan man också beställa hon dem och de är helt handmålade :

www.babyprints.se/piggybank

Svar på tråden Aktiviteter för 4-5 åring i stockholm