• Anonym (Skyddad)

Skicka sms utan att mobilnr eller ip adress syns

Går det att skicka ett sms utan att mobilnummret eller ip adressen syns?

Kompisen har skyddat identitet och vill väldigt gärna få tag på en person men kan inte riskera att avslöja var hon är eller har för kontakt uppgifter. 

• Svar på tråden Skicka sms utan att mobilnr eller ip adress syns
  • kakmamman

..det låter mycket skumt när jag läser att kompisen har skyddat identitet, men vill få tag på en person via sms?
    Hur ska då personen som får sms veta vem meddelandet är ifrån..och varför ska han/hon skicka något till någon som inte komme rha en aning.

Nåja, inte min ensak.
    Men om de tär så att han/hon bara vill skicka ett meddelande där infot i smsét inte spelar någon roll vem det är ifrån..så kan du skicka på :
    http://www.snabbsms.com/sms/

Där är det bara att skriva i numret..och sen text.
    Men det är ett begränsat antal per dygn.. ibland har man tur!!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • TweekiE

Vill du att det ska stå "Dolt nummer" istället för numret, så går detta enkelt att fixa genom att skriva #31# före numret.

Uhm... och ip-adresser existerar ej i mobiltelefoner.
    om man nu inte surfar från en mobil-telefon. 

• kakmamman
    TweekiE skrev 2010-08-05 01:44:35 följande:
    Vill du att det ska stå "Dolt nummer" istället för numret, så går detta enkelt att fixa genom att skriva #31# före numret.

det är med #31# fungerar endast om man har abbonemang..ananrs är det dumt att pröva!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym (Skyddad)
    kakmamman skrev 2010-08-05 01:38:31 följande:
    ..det låter mycket skumt när jag läser att kompisen har skyddat identitet, men vill få tag på en person via sms?
    Hur ska då personen som får sms veta vem meddelandet är ifrån..och varför ska han/hon skicka något till någon som inte komme rha en aning.

Nåja, inte min ensak.
    Men om de tär så att han/hon bara vill skicka ett meddelande där infot i smsét inte spelar någon roll vem det är ifrån..så kan du skicka på :
    www.snabbsms.com/sms/

Där är det bara att skriva i numret..och sen text.
    Men det är ett begränsat antal per dygn.. ibland har man tur!!
    Hon kan skriva vem det kommer ifrån men törs inte utsätta sig själv för att hon spåras. Själv så känner jag henne efter att hon fått ny identitet och hon har ingen kontakt med sin tidigare omgivning och skulle vilja skicka ett litet ok.
  • kakmamman
    Anonym (Skyddad) skrev 2010-08-05 01:51:28 följande:
    Hon kan skriva vem det kommer ifrån men törs inte utsätta sig själv för att hon spåras. Själv så känner jag henne efter att hon fått ny identitet och hon har ingen kontakt med sin tidigare omgivning och skulle vilja skicka ett litet ok.
    Då är det smart om hon går in på ett bibliotek.. går in på den där sidan jag skcikade.. och skickar iväg sms´et..
    OM dom spårar, så kommer ip-adressen upp för biblioteket!!!
  • Anonym (Skyddad)
    TweekiE skrev 2010-08-05 01:44:35 följande:

Jag blev osäker på om ip adressen kommer med i sms:et för det stod på en sida att detta skickas från ip adress xxxx
  • Anonym
    Anonym (Skyddad) skrev 2010-08-05 01:52:49 följande:
    Jag blev osäker på om ip adressen kommer med i sms:et för det stod på en sida att detta skickas från ip adress xxxx
    Låna en data på ett bibliotek och skicka ett sms ifrån datan på en sådan sida...
  • TweekiE
    kakmamman skrev 2010-08-05 01:50:55 följande:
    det är med #31# fungerar endast om man har abbonemang..ananrs är det dumt att pröva!
    Fungerar på kontantkort och hemtelefon utmärkt också.

Har provat.

Om jag nu har fel (vilket jag tror att jag inte har xD) så ska det gå att dölja sitt nummer i inställningarna på mobilen, beroende på mobil, förståss. 
  • Anonym
    TweekiE skrev 2010-08-05 01:59:24 följande:
    Fungerar på kontantkort och hemtelefon utmärkt också.

Har provat.

Om jag nu har fel (vilket jag tror att jag inte har xD) så ska det gå att dölja sitt nummer i inställningarna på mobilen, beroende på mobil, förståss. 
    Ppå hemtelefon vet jag.. och när man ska ringa me dmobilen.. MEN inte att skicka sms så om man inte har abbonemang. Vad jag vet, och har prövat, så kan man välja den inställningen när man ska skicka sms också, OM man har abbonemang HIHI
  • TweekiE
    Anonym skrev 2010-08-05 02:09:37 följande:
    Ppå hemtelefon vet jag.. och när man ska ringa me dmobilen.. MEN inte att skicka sms så om man inte har abbonemang. Vad jag vet, och har prövat, så kan man välja den inställningen när man ska skicka sms också, OM man har abbonemang HIHI
    Okej då, din buse! Flört
    Jag ger mig!

Prova annars att lägga dig bakom en proxy och sedan gå in på den där "sms-sidan"

Sedan hoppas jag att ni vet att en ip-adress endast leder till ort och operatör... och inte adress. 
    Om han kan spåra folk ändå så undrar jag vad det är för en filur som ni har att göra med. 
Svar på tråden Skicka sms utan att mobilnr eller ip adress syns