• Liten en

blöja eller ej vid middagslur?

Jag har börjat lite smått med att vänja av vid blöjan på dagen.
    Men så dök det upp i huvudet hur jag ska göra när hon ska sova middag, sätter ni på blöja då?
    :)

• Svar på tråden blöja eller ej vid middagslur?
  • Molgan99

Jag hade gjort, men läs min tråd- jag hade gärna satt på vid fler tillfällen :)

Vet dock att de struntade i det på dagis redan första dagen där utan blöja, o det har änsålänge gått bra...

• versus

Vi har sett tillatt han kissade/försökte kissa innan vilan, funkade på en gång...sover mellan 45 min-1 h.

• Dexxi

Vi kör utan på middagsluren. Hon har vart utan blöja på dagen i 3 veckor nu, vi lägger skydd under henne när hon sover och idag är första dagen på dagis och har bett dom göra detsamma. Hon har mååånga ombyten med sig iaf om nåt händer.

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥
  • Määädz

Dom första dagarna körde jag med badbyxa under lunchluren, så att hon skulle märka att hon kissat men så att det slapp komma kiss o vagnen. Efter två dagar hade hon inte kissat när hon sov så då struntade vi i badbrallan i fortsättningen. Hon sover 1-1,5 h.

• Anne69

Jag är lite ambivalent...... Min 2åring har varit utan blöja sen slutet av juni men hon har blöja när hon sover. På em sover hon 2 h och blöjan är alltid torr......så snart tar jag bort den. Annars helt utan!

• Eligrabbarna

Hur gammal är barnet? HUr länge har ni pottränat?
    Jag har haft blöja på vid middagsvilan i början när barnet pottränat. När jag märkt att de kan hålla sig uppåt 1 timme (i börja småskvätter de ju så mkt)  såhar jag tagit bort den men lagt ett skydd under.

Min lilla pottränar vi nu och han har sovit middag 2 dagar nu utan blöja och det har gått fint. Han sover 45-60 minuter.

• vittra

Under sovstunden tog vi bort blöjan väldigt tidigt faktiskt, långt innan hon blev torr överlag. Särskilt om man kissar barnet innan så tror jag nog att de flesta är torra medan de sover. Är man osäker kan man väl lägga plastad frotté där barnet sover så är det ju bara byta om det blir nedkissat, kanske lättare så än att försöka märka om det kommit kiss i blöjan..?

• LabLover
    Määädz skrev 2010-08-09 20:16:11 följande:
    Dom första dagarna körde jag med badbyxa under lunchluren, så att hon skulle märka att hon kissat men så att det slapp komma kiss o vagnen. Efter två dagar hade hon inte kissat när hon sov så då struntade vi i badbrallan i fortsättningen. Hon sover 1-1,5 h.
    Lite OT men vad är det för badbyxa? Av alla badbyxor/badblöjor jag har stött på är det ingen som klarar att hålla kiss.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • PetraMunchen

Vi hade i början men nu har vi slutat helt även när sonen sover middag. Han är nu 25 månader. Så lite äldre än din men nästan lika gamla. Men vår son har numer tom sovit i 12 timmar och vaknat torr. Fast på natten sätter vi på blöja ändå.

• cicci85

Sonen är nyss fyllda 2 år och är mest utan blöja hemma, sätter inte på blöja när han ska sova, han brukar inte kissa då. men på nattn är han inte alls torr. I morse väckte han mig kl 5 för han hade kissat och ville hany blja, sen somna han som tur va om

Svar på tråden blöja eller ej vid middagslur?