• UntilTheDark

Helt plötsligt mer på kontot än jag "borde" ha.

Igår på morgonen skulle jag föra över lite pengar mellan mina bankkonton och såg då att jag helt plötsligt hade 500 mer än jag hade häromdagen. Jag är helt säker på summan tidigare. Försökte titta varifrån de pengarna kom men det står ingenstans alls? De bara finns där. Vad är detta för pengar tror ni? Eller kan det blivit nått fel och att de dras sen igen? Låter ju lustigt att det helt plötsligt sätts in pengar för att försvinna igen. Det är ingen skatteåterbäring eller nått.

Skumt minst sagt.

• Svar på tråden Helt plötsligt mer på kontot än jag "borde" ha.
  • Nickan10

Skatteåterbäringen kanske!?

• UntilTheDark

Nej som jag skrev, det är inget sådant. Fick nämligen betala några hundra detta året vilket jag gjorde så fort inbetalningskortet kom för flera månader sedan. Det borde ju även stått att de kom därifrån isåfall.

• Nickan10

Jag läste ju inte allt - förlåt mig!
    Men det har hänt mig med att pengar satts in och sedan försvunnit.
    Banken hade angett fel kontonummer och tog tillbaka pengarna när de insåg sitt misstag, kanske något sådant

• UntilTheDark
    Nickan10 skrev 2010-08-05 11:00:56 följande:
    Jag läste ju inte allt - förlåt mig!
    Men det har hänt mig med att pengar satts in och sedan försvunnit.
    Banken hade angett fel kontonummer och tog tillbaka pengarna när de insåg sitt misstag, kanske något sådant
    Det är lugnt. Ja risken finns ju, just därför vågar jag inte använda pengarna. Men kan man ringa banken och fråga varifrån de kommer? Kan de se detta även om jag inte själv kan se något på kontot?
  • sommarblomma1
    UntilTheDark skrev 2010-08-05 11:03:51 följande:
    Det är lugnt. Ja risken finns ju, just därför vågar jag inte använda pengarna. Men kan man ringa banken och fråga varifrån de kommer? Kan de se detta även om jag inte själv kan se något på kontot?
    Ja de kan se mer på banken så det kan vara en god ide att ringa så du inte använder pengarna av misstag. Oavsett hur lång tid det går, flera år så kan du annars krävas på dessa pengar i efterhand.
    Syskon BF 100810 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • Myran 08

Du har inte något konto med något ex att ni har dispositionsrätt på kontona? Sånt hände för en som jag känner. 

Personen i frågan loggade in på internetbanken såg en summa och blev glad för den kunde betala räkningarna, så det gjordes. Och sedan dagen efter så fick personen reda på att det var kontot som h*n dispositionsrätt på från ett gammal gammalt ex. Så det var exets pengar h*n hade använt. 

• UntilTheDark
    Myran 08 skrev 2010-08-05 11:11:40 följande:
    Du har inte något konto med något ex att ni har dispositionsrätt på kontona? Sånt hände för en som jag känner. 

Personen i frågan loggade in på internetbanken såg en summa och blev glad för den kunde betala räkningarna, så det gjordes. Och sedan dagen efter så fick personen reda på att det var kontot som h*n dispositionsrätt på från ett gammal gammalt ex. Så det var exets pengar h*n hade använt. 

Nix inget sådant men ska ringa banken sen och höra. Hoppas ju jag kan använda dom, skulle sitta fint.
  • lillangel
    Myran 08 skrev 2010-08-05 11:11:40 följande:

De har hänt mig medmen jag betalde inte räkningar för de pengarna =)
  • Izzziz

Jag har råkat ut för det 2 gånger . Ringde banken men dem ville inte säga per telefon fick gå in till dem och höra vilket gick utmärkt. Visade sig att jag var berättigad till pengarna nåda gångerna

Men att tacka o ta emot innan man vet är hur dumt som helst att göra , helt plötsligt blir man betalnings skyldig ist.

• pyttipANNAn

Det kan inte vara så att du har gjort ett kortköp på 500 kr som inte dragits från kontot ännu, men att reservationen som banken gör, har löpt ut? Då faller pengarna tillbaks på kontot. Jag tror att affärer kan dra sina pengar upp till två år i efterhand. Dumt, jag vet.

• UntilTheDark

Det var ett köp jag gjort via nätet på ett par jeans, det drogs när jag köpte dom. Men sedan kom pengarna tydligen tillbaka några dagar senare och sen drogs de igen.

Svar på tråden Helt plötsligt mer på kontot än jag "borde" ha.