• FinastE2010

"Slår sig själv" i ansiktet, gör era det?

Min snart 6 mån son håller på ofta och "slår sig själv" i ansiktet o huvudet med halft knyten hand. Det låter ju till och med när han smäller till sig själv så jag brukar jämt försöka ta bort hans hand. Han gav sig själv till och med en liten blånad ovanför näsan, syns inte så mkt direkt men iaf. Är det vanligt att bebisar gör så?

Jag har varken haft småsyskon, passat småbarn elelr ngt annat innan jag själv fick barn så svårt att veta vad som är normalt o inte

• Svar på tråden "Slår sig själv" i ansiktet, gör era det?
  • Schnooglewookiemush

Jodå, det har hänt min sexmånaders. Hennes storebror också när han var bebis. De har ju inte kontroll över kroppen än.

• xXMaLoXx

Jodå, med både händer och diverse leksaker. De viftar ju en hel del och ibland resulterar det i att de smockar till sig själva :P

• tandra

Så gör våran tös hela tiden, hon knyter båda händerna och dunkar i huvudet, mest på näsan och hakan. Hon är 5.5 månader.

• Belinda80

De gör våran lilla kille oxå...helt normalt =)

• Lea74

Fridlyst, apropå något annat... Vill du träffa mig och Floff nästa vecka i stan. Vi tänkte gå och fika (första gången)?
    För övrigt så slog sig min lille son också i ansiktet under en period (några veckor) runt sex månader.. En ny grej liksom. Han satte ihop handerna till en knytnäve och slog bakåt och träffade ansiktet således...

Svar på tråden "Slår sig själv" i ansiktet, gör era det?