• konkelbär

När är ett barn blöjfritt? Skillnad på blöjfri och torr?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 12:01
    Jag undrar egentligen när man kan anse sitt barn vara torrt? När det aldrig någonsin kissar eller bajsar på sig? Aldrig någonsin kissar ner sig på natten?

Min dotter är 2,5 år och har inte haft blöja på hela sommaren. Bajsar och kissar på pottan, men det sker förstås olyckor. Speciellt med bajsandet om man inte påminner henne. Hon kissar på sig nattetid ibland också.

Är hon blöjfri? Är hon torr? Det finns ju liksom 7-åringar som kissar på sig på natten, är de torra?

• Svar på tråden När är ett barn blöjfritt? Skillnad på blöjfri och torr?
  • Schnooglewookiemush

Blöjfri: Använder inte längre blöjor (förutom på natten eventuellt)
    Blöjfri och torr: Använder inte längre blöjor och gör heller aldrig på sig (förutom vissa olyckor, givetvis)

Så tänker jag.

• stockholmsveckan
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-05 12:02:04 följande:
    Blöjfri: Använder inte längre blöjor (förutom på natten eventuellt)
    Blöjfri och torr: Använder inte längre blöjor och gör heller aldrig på sig (förutom vissa olyckor, givetvis)

Så tänker jag.
    håller med
    tår är den när den vet att den ska gå på toa / potta och att den inte gör på sig ,olyckor händer alltid.
    blöjfri när den kan gå utan blöjor då och då och när den övar på pott träning
  • stockholmsveckan
    stockholmsveckan skrev 2010-08-05 12:06:46 följande:
    håller med
    tår är den när den vet att den ska gå på toa / potta och att den inte gör på sig ,olyckor händer alltid.
    blöjfri när den kan gå utan blöjor då och då och när den övar på pott träning
    menar såklart torr
Svar på tråden När är ett barn blöjfritt? Skillnad på blöjfri och torr?