• MIC

Skalbyxor? FIX, PoP, everest?

Vi har alltid varit trogna PoP när det gäller skalkläder men i år har vi insett att vi behöver ett par extra skalisar att ha hemma istället för att forsla de andra fram och tillbaka till dagis varje dag. Men är det värt att köpa ett par PoP till? Hur är era erfarenheter av de andra märkena? Fördel resp nackdel?

Jag hade tänkt att inhandla i nästa storlek så att han kan ha dom på dagis sen till nästa säsong.

Isak - min solstråle - 080701
  • Svar på tråden Skalbyxor? FIX, PoP, everest?
  • backi2008

Är ju oxå en trogen PoPare. Jag lyckades köpa ett par rytiga Pop skalbyxor i nästa storlek på rean och dom funkar bra i storlek. Blir att ha dom hemma i början och till våren ha dom på dagis. Jag resonerar som att det inte blir så dyrt då eftersom han behöver nästa storlek till våren iaf. Jag föredrar pops eftersom dom har hängslen vilket jag tycker min son behöver. Vet inte hur Fix/Everet är men i början när jag letade hittade jag bara Pops med hängslen, sedan är vi fast... Kanske ett par pop från Tradera?? Gär att hitta fina där om man letar lite.

Emil min solstråle
  • MIC

backi08; Jag tänker ju lite som du men skulle gärna vilja ha lite erfarenheter från andra som testat de andra märkena med...

Isak - min solstråle - 080701
  • AW76

Har haft FIX skalbyxor och de har varit bra. Dock viktigt att det är FIX och inte Lindex Out Wear som de andra heter. Där gick det igenom på knäna vid för hård utelek.

• Mammatilltvåprinsar

Vi har alltid haft pop och de är ju underbara. Men som extra termobyxor köpte vi Everest o vintras och de var så bra att de fick ersätta de andra som ordinarie byxor på förskolan. Min som är ganska smal och de satt jättebra på honom. Vet inte hur skalbyxorna är däremot.

• Skorpan081

Fix har varit kanonbra och aldrig läckt trots vattenpölsbad, slitstarka också.
    Everest har sonen inte vuxit i ännu, men jackan (samma märke och vattenpelare) håller tätt i ösregn.

Everest är kanske lite smidigare i tyget.

• Dolphin

Är det någon som vet hur KappAhls överdragsbyxor är? Jag har ett par såna som sonen hade i våras när han bara kröp. Var ju mest för att skydda kläder och för vind.
    Men nu har jag sett att han kan ha dom i höst med, men vet inte om dom kommer hålla så bra, han är 15 mån nu. Dom kanske inte så vattentäta, slitstarka och vindtäta....??

Någon?

Svar på tråden Skalbyxor? FIX, PoP, everest?