Gatuförsäljare.
Alltså jag kanske är lättirriterad men jag blir sjukt irriterad på dessa försäljare som hoppar på en. På min stads shoppingstråk, stod det idag, två stånd med Tele2 (en i varje ända) Dessutom var Amnesty ute och rekryterade, plus personer som försökte sälja god el. På min runda var jag tvungen att avböja erbjudanden 7 ggr. Och så är det varje gång jag är "på stan" Jag stör mig faktiskt som fan på detta när man vill strosa runt och kolla i skylfönster. De kommer till och med fram till en när man sitter på en bänk eller när ungen är mitt uppe i ett utbrott. Sen åkte jag till Ica maxi och var tvungen att parera dem även där när jag kom med kassar och barnvagn.
Jag har jäkligt svårt att säga nej tack på ett trevligt sätt den 6: och 7:e gången på 45 minuter. Jag är på stan 3-4 ggr i veckan, och detta börjar faktiskt tära. Så jag drar mig för det.
Betalar de för att stå där eller hur funkar det? Får handlarna i centrum nån slags provision? Jag tror handlarna i centrum kommer att förlora på att man inte får shoppa ifred för dessa bålgetingar. Jäkla skitjobb verkar det vara, och jag tycker lite synd om de som jobbar, men irritationen tar över och jag snäser av dem eller ignorerer dem till slut.