• benel

    Pappa i december 10

    Hej ! Finns här någon som ska bli pappa i december?
    För mig är det första barnet men även dem som redan är pappa är välkommen att skrivs här. Om frågor, funderingar osv...

  • Svar på tråden Pappa i december 10
  • HampusPappa

    Ajemen, vi har ett på gång i mitten av december. Har redan en sedan tidigare. Vad för frågor tänker du på?

  • VVVeni

     Här är en till som har beräknad BF till 6-7 december. =)

  • Tomeiro

    Vi har BF i dec. Har redan en tvåårig tjej och det ska bli riktigt spännande med ett syskon.

  • alexlunden

    Beräknad 21 Dec vårat första barn har också tagit reda på kön så det blir en liten pojk!
    så jäkla spännade...  

  • benel

    Kul att det finns några som hittat hit, Vi har bf 10 dec, blir vårat första så allt känns helt nytt, spännanda samt lite smånervös över alltihop!

  • hedmanpazio

    Japp bf 7 december. ska på någon pappa föreläsning som KK annordnat i stan. Någon som varit på sådan? Vad pratar de om?

  • benel

    Ska också i veckan på en sådan föreläsning .. ska nog bli intressant.
    Vi bor uppe i Kiruna,  BB ligger 12 mil härifrån .. DET  gör mig riktigt ängslig och orolig .. Finns dock mödravård i stan här men det är i akutfall. Vinterväglag i december .. näe känns riktigt obehagligt det! Aldrig varit till Gällivaare (BB ligger där) så vet ej ens hur man kommer till sjukhuset. Men ska nästa vecka åka dit och få en rundvandring, dem visar var man ska köra in, vilken klocka man trycker på osv... förbereda föräldrarna inför förlossningen.

  • zd82

    Ska få vårt första 2 dec om allt går enligt planerna. Blir vårt första. Ska bli spännande, men man skräms lite av vad kollegorna på jobbet berättar för historier...Försöker tänka på allt det fina som kommer med ett barn istället.

  • HampusPappa
    zd82 skrev 2010-10-17 22:16:52 följande:
    Ska få vårt första 2 dec om allt går enligt planerna. Blir vårt första. Ska bli spännande, men man skräms lite av vad kollegorna på jobbet berättar för historier...Försöker tänka på allt det fina som kommer med ett barn istället.
    Du ska inte skrämmas. Du kommer få börja en resa som du aldrig tidigare varit på.

    Ta tillfället i akt och se allting med öppna ögon. Du och din sambo kommer utvecklas och lära känna nya sidor av er. Ett gott tips är att se till att prate igenom vissa saker som ni känner är viktiga för er.

    För mig är det sovrutinen. Att Hampus sovrutiner är så att han ALLTID ska somna i sin egen säng (och helst vakna i den). Det går alldeles utmärkt och vi vuxna har lite tid för oss själva på kvällen.

    Livet blir sig aldrig likt med barn. Man kan inte heller säga att det blir bättre eller sämre. Hela livet går i vågor med upp och ner-perioder. Men det jag kan säga är at tlivet blir annorlunda och så fyllt med kärlek så att det är värt varenda liten motgång.

    Jag älskar mitt barn och min sambo över allt på jorden. Och snart kommer det ett nytt litet liv till jorden. Oj vad kul det ska bli!
  • zd82
    HampusPappa skrev 2010-10-18 09:59:02 följande:
    Du ska inte skrämmas. Du kommer få börja en resa som du aldrig tidigare varit på.

    Ta tillfället i akt och se allting med öppna ögon. Du och din sambo kommer utvecklas och lära känna nya sidor av er. Ett gott tips är att se till att prate igenom vissa saker som ni känner är viktiga för er.

    För mig är det sovrutinen. Att Hampus sovrutiner är så att han ALLTID ska somna i sin egen säng (och helst vakna i den). Det går alldeles utmärkt och vi vuxna har lite tid för oss själva på kvällen.

    Livet blir sig aldrig likt med barn. Man kan inte heller säga att det blir bättre eller sämre. Hela livet går i vågor med upp och ner-perioder. Men det jag kan säga är at tlivet blir annorlunda och så fyllt med kärlek så att det är värt varenda liten motgång.

    Jag älskar mitt barn och min sambo över allt på jorden. Och snart kommer det ett nytt litet liv till jorden. Oj vad kul det ska bli!
    Tack för tipset! Jo, i ärlighetens namn så väntar jag spänt på det lilla knytet. Med tanke på vad jag och min fru gått igenom för att bli gravida (IVF) så finns det inget som vi inte klarar. Grattis i förskott till Hampus syskon!
  • alexlunden

    Blev pappa igår han kom 11 dagar tidigt! Så jävla glad e va jag är!

  • Tomeiro

    Stort GRATTIS tll alla nyblivna pappor.

    VI fick "tvåan" förra veckan. Nu gäller det att få grepp om tillvaron med två barn, 0 + 2 år, hemma. Framför allt så att mamman och jag får tillräckligt med sömn och att storasyster får sin del av uppmärksamheten också.

    Sen ska det bli grymt spännande att vara pappaledig igen!

  • lsg79

    Första beräknat datum 25 december, efter UL flyttat till 3 januari. På julafton 07:31 tittade lille Arvid fram och sa hej till världen. Ligger nu på mitt bröst och sover gott.

    Häftigt, spännande och lite skrämmande är det allt - även om sakerna börjar trilla på plats nu. Kan bara hålla med tomeiro i ett stort GRATTIS till alla andra nyblivna pappor!

  • hedmanpazio

    Någon decemberpappa som befinner sig i Hallandstrakten?

  • benel

    inte hunnit vara in på tråden på ett tag, Går det bra för er allihopa med era små barn?

    Våran lilla tjej kom den 8 november efter att min sambo legat inlagd pga högt blodtryck dåliga blodvärden osv.

    Fick ligga inlagd 3 veckor innan hon kom ut med akut kejsarsnitt, sen blev vi kvar ytterligare 2 veckor med henne på sjukhus.
    Lillen mår kanon bra och har ni nått över 4 kg (bägde 1890) vid förlossningen.

    Hon har börjar jollra och le :)

    Sover även jätte bra på nätterna, vaknar oftast inte mer än en gång för att ära.

    Livet tog en tvärvändning över en natt, men oj så underbart det är :)

  • hedmanpazio
    benel skrev 2011-01-25 14:22:44 följande:
    inte hunnit vara in på tråden på ett tag, Går det bra för er allihopa med era små barn?

    Våran lilla tjej kom den 8 november efter att min sambo legat inlagd pga högt blodtryck dåliga blodvärden osv.

    Fick ligga inlagd 3 veckor innan hon kom ut med akut kejsarsnitt, sen blev vi kvar ytterligare 2 veckor med henne på sjukhus.
    Lillen mår kanon bra och har ni nått över 4 kg (bägde 1890) vid förlossningen.

    Hon har börjar jollra och le :)

    Sover även jätte bra på nätterna, vaknar oftast inte mer än en gång för att ära.

    Livet tog en tvärvändning över en natt, men oj så underbart det är :)
    Härligt och grattis! För oss går det bra. Vår flicka kom den 1 dec förra året och har sakta börjat anpassa sig efter den 'hårda' verkligheten med att behöva smälta mat själv :)

    Längtar efter då hon kommer sova mer regelbundet för nu blire mycket sov på pendeltåget :P
Svar på tråden Pappa i december 10