• Anonym

Brasiliansk vaxning när man är gravid?

hej
    är gravid i vecka 5 och har bokat tid imorgon för brasiliansk vaxning

läste nu på en sida att man de tre första månaderna iav grav. inte ska vaxa sig
    www.svarensfriskvard.se/behandlingar/vaxning.htm 
    (länk till sidan, det står så på höger spalt sista raden)

varför skulle man inte få vaxa sig under graviditet?

jag behöver höra mig för, har ju en tid bokad imorgon.

har ni gjort brasiliansk vaxning under graviditet?

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning när man är gravid?
  • Selfish Geene

Jag tror att salongen garderar sig.
    Om du får mf i samband med vaxningen (och det är ju inte ovanligt just under de första 3 månaderna av graviditeten) är det såklart dålig reklam för dom.
    Att bevisa att missfallet inte berodde på behandlingen är nästintill omöjligt och nygravida kvinnor är knappast en så stor kundgrupp att det är värt att ta risken.

• Selfish Geene

snabbgooglade.
    Tydligen kan det ge rodnad/blåmärken (pga den ökade blodmängden i kroppen?)
    Men då borde det ju inte spela ngn roll om man är i 3:e eller 6:e månaden..

• Anonym

det låter logiskt..
    men själva vaxningen är väl ingen risk till att man ska få missfall?
    är det farligt - ska jag låta bli att göra det?

• Anonym (Maja)

Jag vaxade mig inte under grav, men använde in epilator en gång - gjorde inte om det! Det gjorde 10 ggr mer ont och jag var rödflammig på benen mycket längre efter... men att det ska vara farligt har jag svårt att tänka mig.

• Selfish Geene
    Anonym skrev 2010-08-05 19:30:00 följande:
    det låter logiskt..
    men själva vaxningen är väl ingen risk till att man ska få missfall?
    är det farligt - ska jag låta bli att göra det?
    det tror jag inte.
    Men för att vara säker bör du fråga någon kunnig (läkare eller bm), tyvärr brukar det inte vara helt lätt att få raka svar på sådana här frågor, ofta blir det något undanglidande typ "svårt att säga men om du känner att du är orolig är det kanske bättre att avstå"
  • Anonym

hmm okej..7
    har frågat en BM här på forumet... får se vad jag får för svar

men det känns som att det inte skulle påverka fostret.... om man tänker logiskt.

• Anonym (har gjort)

Hej jag har vaxat mig två gånger under den här graviditeten. Jag vaxade första gången vecka 15 sen i v 34. Jag vaxade bikinilinje, ben under armarna har aldrig hört eller reflekterat att det skulle vara farligt och inte sa de något på salongen heller.

• Anonym (lillsnoken)

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde de tre första månaderna, men jag var säkert på vaxning där i början innan jag fick veta att jag var gravid... Sen har jag iaf gått regelbundet och nu är jag i v 37 och måste gå för "sista fixningen" snart...

• Caranlachiel

Tror också salongen garderar sig. Många massörer gör likadant och vill inte utföra massage under de första månaderna av graviditeten, just för att inte behöva bli anklagade för att ha förorsakat ett eventuellt missfall.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Anonym (oroa dig inte!:))

Här är en till som har gjort brasiliansk vaxning under graviditeten. Jag reflekterade aldrig över att det skulle kunna vara någon fara för bebisen, och jag misstänker att de snarare tänker på att resultatet kanske inte blir så bra som normalt. Det gör helt klart mycket mer ont att vaxa när man är gravid. Däremot kanske man ska vara extra noga med hygienen. Att de tex har handskar på sig och fräscha verktyg.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning när man är gravid?