• Anonym (???)

"du är min bästa vän" - vad svarar man om man inte känner så?

Ja, vad svarar man när någon säger "du är min bästa vän" och man inte känner så om den som säger det?

Jag vet inte om hon menade det som typ "du är min bästis"  eller vad (finns det andra tolkningar?)

• Svar på tråden "du är min bästa vän" - vad svarar man om man inte känner så?
  • Clobberella

Jag tycker om dig med? Vad trevligt att du tycker det! Jag är också glad att vi är vänner!

Fast det beror ju på om du gillar människan över huvud taget..

• Anonym

"Jag tycker om dig också" kanske, om man nu gör det. Det betyder ju inte att man anser personen vara ens bästa vän, men jag tar för givet att man tycker om de man umgås med. Eller "Tack" fast det kanske låter dumt.

• Anonym (???)

(eh) Tack, blev det jag svarade men jag kände mig bara dum.

För det är ju inte som att hon sa "gud vilken snygg kavaj" utan hon värderade vår vänskap (låter det flummigt eller förstår ni vad jag menar?)

Det känns alltid dumt när någon definierar en vänskap till/som något man inte själv gör. Eller är det jag som tänker för mycket??

• Anonym (så kul)

Det fick jag höra. Dock så var det ingen jag ville umgås med, hon förföljde mig.
    Jag fick både sms, mail och samtal om att jag var hennes bästa vän.
    Det enda jag svarade var "jaha".

Och om det är en normal situation där man inte vill att personen ska lämna en ifred kan nog något liknande som "du är en bra vän du också" eller "vad kul att du känner så" passar..

• Anonym

Är i samma situation. Någon som jag knappt räknar som en vän. Hon är snäll men vi är inte alls nära. Men hon kallar mig sin bästa vän. Jag spelar med för att inte såra henne. Säger inte att hon är min bästa vän, men kanske säger att jag är glad att jag har henne eller så ler jag bara.

• Michaeala

JAg skulle iaf bli himla glad o säga att det var en ära typ hehe

Personligen så har jag flera bästa vänner..

• Anonym (???)

Tack för alla bra svar! Händer det igen vet jag hur jag kan hantera det nu

• Clobberella
    Anonym (???) skrev 2010-08-05 20:50:03 följande:
    Tack för alla bra svar! Händer det igen vet jag hur jag kan hantera det nu
    Vilket bra svar väljer du? Jag är bara nyfiken!

Håller också med Michaeala om att man kan ha flera bästa vänner, själv har jag 3-4 personer som jag räknar som mina bästa vänner.
  • Anonym (???)
    Clobberella skrev 2010-08-05 21:31:16 följande:
    Vilket bra svar väljer du? Jag är bara nyfiken!

Håller också med Michaeala om att man kan ha flera bästa vänner, själv har jag 3-4 personer som jag räknar som mina bästa vänner.

Kul att du känner så/Vad trevligt att du tycker det (beroende på vad som passar bäst i den enskilda situationen).

Jag har ingen bästa vän "bästis" men jag har en allra närmaste vän

• Anonym

Bara för att hon tycker att du är hennes bästa vän betyder det ju inte med automatik att hon måste vara din. Ni har väl olika umgängen, olika vänner osv. Hon kanske bara har dig som vän och därmed är du hennes bästa vän, eller så kanske hon inte kan anförtro sig alls åt sina andra vänner.

Du kanske har massor med goda vänner, folk du har känt längre än henne osv.

Jag hade sagt "Du är en god vän till mig också", eller "Jag tycker också vi är jättebra vänner". Om man vet med sig att personen inte har några andra vänner så kanske man inte behöver påpeka att man inte känner likadant, det förändrar ju egentligen ingenting.

• Anonym (???)

Skulle aldrig falla mig in att säga att jag inte känner samma, det vore ju att trycka ner personen.

Hon har många vänner och vi har inte umgåtts mycket på fritiden alls.

• Indianica

jag skulle säga att jag gillar att vara hennes vän (väldigt mycket om så är fallet).

Själv är jag helt anti att ha bästisar i vuxen ålder. Jag har nära vänner i olika grad, men jag har ingen "bästis" och har aldrig haft just för att det känns så påtvingat. Minns när jag var 10 och en tjej frågade om jag ville vara hennes bästis, för jag var hennes bästis. Knas. Just nu är jag av olika orsaker väldigt tight med en av mina vänner, men periodvis kan jag vara tight med andra och jag säger sonika tilld em att jag upskattar vår vänskap. Det tycker jag räcker!!!

Svar på tråden "du är min bästa vän" - vad svarar man om man inte känner så?