• Lintottan

Ge mig låttips! Sjungen till kille- typ olycklig kärlek...

..eller helt enkelt nån text som handlar om att "jag vill ha dig"

Storyn bakom är att jag sjunger och skulle vilja få tips på massa sånger/låtar som handlar om olycklig kärlek, komplicerad kärlek, eller helt enkelt nån innebörd av att "jag vill ha dig och hoppas du vill ha mig"- stuket

Eller bara om ni har era bästa kärlekslåtar engelska som svenska (gärna lite singer-songwriter stuk)

Låt oss tipsa varandra! =)

Jag slänger in mitt tips:
    Joshua Radin - I'd rather be with you

• Svar på tråden Ge mig låttips! Sjungen till kille- typ olycklig kärlek...
  • Anova

min första tanke är Någon gång måste du bli själv med Annika Norlin/Säkert.

">

• Shtatzënë

What if- Kate Winslet

• Lintottan

Oooh tackar så hemskt mycket!

Jag hittar nämligen själv av någon anledning mest låtar skrivna av killar i detta stuket. Hmm, e vi så jävliga vi tjejer? Eller är det helt enkelt vi som är hjärtekrossare
    ;)

Kom gärna med massa mer tips!

• Lintottan

Alltså...lyssnade på låten "någongång måste du bli själv.." och JISSES va den gick rakt in i hjärtat den texten :/

• Anova
    Lintottan skrev 2010-08-06 19:13:32 följande:
    Alltså...lyssnade på låten "någongång måste du bli själv.." och JISSES va den gick rakt in i hjärtat den texten :/

Annika Norlin är en av mina favvoartister på den svenska indiescenen, hennes texter är ofta bra och tänkvärda. Hon uppträder på svenska under namnet Säkert! och på engelska under namnet Hello Saferide..

Ett annat tips på låtar från Annika är Highschool stalker. Finns längst ner på spellistan på MySpace (scrolla).. Passa på att lyssna på låten Anna också, den är också en olycklig kärlekssång.

http://www.myspace.com/saferide

• Anova

Kom på en till.. (eller fler rättare sagt, Jewel har gjort en hel del sorgliga love songs).

Jewel - You were ment for me

">

Svar på tråden Ge mig låttips! Sjungen till kille- typ olycklig kärlek...