• Novemberstjärnan

Bra kattförsäkring?

Det är nog dags att försäkra mina katter, de är 5, 4 och 1 år gamla. Det har bara inte blivit av men nu när jag verkligen tänker efter så vill jag försäkra dem.

Hur är det med ålder? Får man försäkra katter oavsett ålder och nån som vill tipsa om en bra kattförsäkring.

Tack! 

• Svar på tråden Bra kattförsäkring?
  • ELHU

5-åringen kan det va för sent för.. kommer ej ihåg exakt vart gränsen går..

Våra katter är försäkr i Sveland.. Agria ska va bra oxå men något dyrare..
    Dessa bolag är ju inriktade på djur.. medan andra har hus/villa/bil osv..

• Rigmor Mortis

Jag har mina försäkrade i Agria och har aldrig haft problem med att få ersättning när det hänt något. De har en åldersgräns men jag tror (obs! tror) den är vid sex år. Heder till dig som tecknar försäkring! 

• Selma1966

Jag har Agria och hade inga problem den gången vi var tvungna att avliva vår fina katt pga sjukdom. Men vi försäkrade katterna redan som kattungar. Kanske de tar
    äldre katter mot högre premie? Tycker dem har en rätt bra
    hemsida så du kan kolla där.

• Kattägd

Mina katter är försäkrade hos Folksam, jag har valt veterinärvård upp till 40 000kr +mediciner och rehabilitering. Jag har använt försäkringen på två katter och det har aldrig varit några problem att få ersättning. Folksam är något billigare än Agria, dessutom får man rabatt om man har hemförsäkring hos de också.

När man försäkrar en äldre katt (vet inte vilken åldersgräns det är) så brukar det krävas ett veterinärintyg på att katten är frisk.

• Tingeling2007

vad betalar ni för era försäkringar? Vad har ni för ersättningstak på veterinärvården?

Har bara haft hundar å hästar försäkrade så jag har noll koll på vad katter kostar. Har precis skaffat en kattunge och vet inte vilket bolag jag ska välja.

Vill ha en så billig försäkring som möjligt, men vill ju att den ska täcka en del åxå

• Majsan70

Vi har Agria och jag rekomenderar alltid detta bolag till andra oxå. ite dyrare kanske, men å andra sidan täcker det mer om man läser villkoren.

Efetrsom vi har dyra raskatter som vi avlar med så har vi oxå väldigt höga försäkringskostnader så jag känner att de i detta fallet inte rä särskilt relevanta. Hade jag varit dig hade jag ringt in o kollat vad det skulle bli för just dina katter. Däremot så vet jag att om katterna är chipade så får man rabatt och man får oxå rabatt om man försäkrar flera katter.

Svar på tråden Bra kattförsäkring?