Från 5cm till helt öppen på 10min!?
Någon som vet varför det blir så? Detta va med andra barnet för 8mån sen. Väntar nu barn nr3 och undrar vad som händer då.
nr1 akutsnitt v31+6 så anses vara förstföderska med nr2. Hade inga förkänningar eller "tecken" Hade gått 5dagar över tiden som väntat första gången. Åkte in för jag blödde, har 3mil till bb och jag gått såpass långt ändå så lika bra tyckte de på förlossningen. Halvvägs dit började jag få "jobbiga sammandragningar" enligt mig och när vi kom in va det 3cm. Blev skickade på en promenad, kom tillbaka efter 45min för jag hade blött lite mer.
Fick duscha en stund och sen in på salen. Där ville de jag skulle gå med en gåstol, klarade 5min sen va jag tvungen att lägga mig, hade inte speciellt ont men började bli ansträngande. Blir undersökt eftersom jag känner ett tryck nedåt (skulle inte komma förrän på slutet enligt BM) är då öppen 5cm, gott om tid kvar tycker BM.
10min senare börjar jag krysta och BM skriker att DU FÅR INTE, du är inte tillräckligt öppen än. Då svär jag åt henne att jag MÅSTE FAKTISKT. Men hon säger att jag får faktisk inte utan ska andas, i helsike heller, jag börjar hyperventilera när jag ska försöka ta långa lugna andetag. BM blir irriterad och "jag får väl kolla dig då" hon tittar under lakanet och utbrister "Du är ju helt öppen!".
1,5min senare är dotter ute med hjälp av klocka då hjärtfrekvensen sjönk hastigt. Allt som allt från vi åkte hemifrån tog det 5½ timme.
Vad händer nästa gång om jag inte känner något innan och det tog 15min från 5cm till bebis ute? Gå det ännu fortare nästa gång och har det någon betydelse att jag nyss fött barn?