• FrökenLarsson

vart lämnar man in en dator för service? Minneskortet har fastnat

Ja, jag var dum nog att stoppa in ett minneskort i en laptop för ett tag sedan utan att använda en adapter eller minneskortläsare eller vad det nu heter så nu sitter minneskortet fast där inne och det går inte att skaka ut den eller peta ut den. Det fick den snarare att hamna längre in :-s
    Skruva upp datorn eller liknande vågar jag inte för det är inte min dator som den sitter i. Var kan man lämna in den? Och är det dyrt?
    Kanske är det billigare att bara köpa ett nytt minneskort.....?

//En mycket otecknisk fröken

• Svar på tråden vart lämnar man in en dator för service? Minneskortet har fastnat
  • AannaH

Tror att du kan lämna på Media Market..jag behöver lämna min för felsök o det skulle kosta 299kr dom kan säkert få ut ett kort oxå

Robin -97 Nemo -05 Elina -10
  • FrökenLarsson
    AannaH skrev 2010-08-05 21:33:41 följande:
    Tror att du kan lämna på Media Market..jag behöver lämna min för felsök o det skulle kosta 299kr dom kan säkert få ut ett kort oxå
    Det låter jättebra om det bara skulle kosta 300 kr
    Jag undrar om det går att lämna in på Onoff eller Expert? Det ligger närmare nämligen
  • AannaH

jag frågade ju på Media Market när jag va där eftersom jag inte köpt datorn där o dom tog den ändå Men det gör dom säkert på onoff o siba oxå.

Robin -97 Nemo -05 Elina -10
  • FrökenLarsson
    jaghopparhögt skrev 2010-08-05 21:46:51 följande:
    Ta en näbbtång och dra ut den bara.
    Får den verkligen plats? Vi provade med pincett och det gick inte, men kanske något som är mindre och plattare. Finns näbbtångar i olika stl för den vi har hemma är nog för stor.
  • jaghopparhögt
    FrökenLarsson skrev 2010-08-05 22:46:50 följande:
    Får den verkligen plats? Vi provade med pincett och det gick inte, men kanske något som är mindre och plattare. Finns näbbtångar i olika stl för den vi har hemma är nog för stor.
    Jag vet inte hur stort det är alls men jag skulle tippa på att det är så Mediamarket kommer göra.
  • Joico

Alltså... var har du stoppat in kortet om inte i en minneskortsläsare? Hittade du nåt bra hål bara eller vadå?

• FrökenLarsson

Alltså jag stoppade in kortet där det ska in, men mitt kort är för litet och det behövs en adapter för att den ska fastna i datorn. Haha, så riktigt så otecknisk är jag inte :)

Men jag har en god nyhet!!!
    Idag var vi hos paret med datorn. Jag hade med min min adapter och fick en tanke att det kanske gick att stoppa in adapter åt "fel håll" alltså med den öppna delen inåt så att den omsluter kortet och drar med den ut.
    Och det var just det som hände. Helt otroligt så nu slipper jag lämna in den på lämning. Det är verkligen helt sjukt att det fungerade.

Men tack alla ändå.

• germx

Grattis! De enklaste sätten är oftast de bästa ;)
    Och inte för att vara sådan, men det heter fortfarande "Media Markt" Det är ett tyskt bolag.... Nog för att ni gör en korrekt översättning till engelska :P

Svar på tråden vart lämnar man in en dator för service? Minneskortet har fastnat