• MammatillEdvin

Passar Akta graco Logico s på Babytravel city select syskonvagn?

Är väldigt sugen på att köpa en Babytravel city select. Verkar vara en kanonvagn. Men jag undrar om det babyskydd vi har Akta graco logico s passar på vagnen? På ett Babyland säger de att den gör det, på ett annat säger de nej och att det bara är amerikanska modeller av Akta gracos babyskydd som passar. Någon med personlig erfarenhet?

Tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:22
    BABYJOGGER ska det såklart vara! (Gravidhjärna...)
  • Svar på tråden Passar Akta graco Logico s på Babytravel city select syskonvagn?
  • eec82

menar du inte babujogger vagnen? De har en city celekt vagn.

• eec82

om de är den så passar Peg Perego, Chicco, Britax, Maxi Cosi, Graco och Evenflo modeller. Så ja aktas gracos babyskydd passar.

• MammatillEdvin
    eec82 skrev 2010-08-05 22:17:07 följande:
    om de är den så passar Peg Perego, Chicco, Britax, Maxi Cosi, Graco och Evenflo modeller. Så ja aktas gracos babyskydd passar.
    I bruksanvisningen står tydligen att DE FLESTA av Aktas gracos skydd passar, men kollar man närmre nämner de inte logico s som modell, bara någon "snug..." Någon som har ett Akta graco logico s-skydd på denna vagn och faktiskt vet att det fungerar? 10000 är ju mkt pengar, vill att allt blir rätt om vi ska investera.
  • stor grön drake

från babyjoggers hemsida:
    "The Car Seat Adaptor for the City Select allows you to use your Car Seat with your City Select stroller. It is designed to fit several popular car seat models including those by Maxi Cosi, Peg Perego, Britax, Graco and Evenflo."

eftersom de amerikanska varianterna på gracos skydd oxå heter Locigo S och passar med Mirage, Mojo och Trekko så skulle jag tro att det är exakt samma som här. Att det funkar med dessa vagnar vet jag eftersom det finns företag i USA som hyr ut dem i kombination från flygplatser.

• MammatillEdvin

Tack snälla för så snabba och tydliga svar! Då var nog hon jag pratade med på Babyland idag inte riktigt informerad. Ska kontakta den andra butiken igen och åka dit och se och känna med egna ögon och händer :).

Ni som svarat: Har ni vagnen själva? Är ni nöjda? Nackdelar?

• eec82
    MammatillEdvin skrev 2010-08-05 22:52:23 följande:
    Tack snälla för så snabba och tydliga svar! Då var nog hon jag pratade med på Babyland idag inte riktigt informerad. Ska kontakta den andra butiken igen och åka dit och se och känna med egna ögon och händer :).

Ni som svarat: Har ni vagnen själva? Är ni nöjda? Nackdelar?

har inte vagnen men säljer den ibland. ;)

Ska du ha ett barn i är den super ska du ha två barn så är den aldeles för framtung. Grusvägar, snö å trotoarer ska du akta dig för isf.

Men alla tycker olika är de jag hört enbart, från några som inhandlat den. Har kankse inte hört allt positivt för de kommer inte tillbaka heller å klagar. ;)

• JBack
    eec82 skrev 2010-08-06 07:40:18 följande:

har inte vagnen men säljer den ibland. ;)

Ska du ha ett barn i är den super ska du ha två barn så är den aldeles för framtung. Grusvägar, snö å trotoarer ska du akta dig för isf.

Men alla tycker olika är de jag hört enbart, från några som inhandlat den. Har kankse inte hört allt positivt för de kommer inte tillbaka heller å klagar. ;)

Äh, skitsnack med att man ska akta sig för trottoarkanter och grusvägar. Det handlar om teknik. För kanter är det bara att göra som med en pirra/säckkärra. I lösgrus får man låsa framhjulen så går det bättre.
  • eec82
    JBack skrev 2010-08-11 10:37:53 följande:
    Äh, skitsnack med att man ska akta sig för trottoarkanter och grusvägar. Det handlar om teknik. För kanter är det bara att göra som med en pirra/säckkärra. I lösgrus får man låsa framhjulen så går det bättre.
    oki, som sagt bara de klagomålen jag hört från några. Kommer ju inte klagomål från de som gillar den. :)
Svar på tråden Passar Akta graco Logico s på Babytravel city select syskonvagn?