• Anonym

descutan?

ni som opererat er och tvättat er med descutan hemma innan hur noga måste man tvätta sig?
    ska man tvätta HELA kroppen och håret? även i underlivet? blir man gul av den?

• Svar på tråden descutan?
  • Anonym

Jag blev ej gul av den och man ska tvätta sig noga det står oxå i bruksanvisningen hur man ska tvätta sig

• Anonym

Det brukar stå i kallelsen till operationen, har du läst igenom den och inte hittat någon?
    Nej man blir inte gul och håret tvättade jag inte.

• Some

Man blir inte gul, jag behövde inte tvätta håret och jag skulle aldrig tvätta mig i underlivet med den.

Vilket område är det som ska opereras?

• Anonym

ska jag tvätta håret med det och inte anv balsam så kommer det vara ett stort risigt skatbo som inte går att kamma ut då jag har långt nött hår.
    nej det står inte hur jag ska tvätta mig i kallelsen men att jag ska ringa dit några dagar innan op

• Anonym

kan tilllägga att jag fick tvätta håret + underlivet  det var innan ett planerat snitt jag fick tvätta mig med Descutan

• Some
    Anonym skrev 2010-08-05 22:01:13 följande:
    kan tilllägga att jag fick tvätta håret + underlivet  det var innan ett planerat snitt jag fick tvätta mig med Descutan
    Gjorde också snitt och behövde varken tvätta hår eller underliv. Ljumskar visst, men inte underliv. Hade jag aldrig gjort ändå så.
  • Some
    Anonym skrev 2010-08-05 22:02:41 följande:
    op gallan
    Anonym skrev 2010-08-05 22:01:07 följande:
    ska jag tvätta håret med det och inte anv balsam så kommer det vara ett stort risigt skatbo som inte går att kamma ut då jag har långt nött hår.
    nej det står inte hur jag ska tvätta mig i kallelsen men att jag ska ringa dit några dagar innan op
    Det verkar som att det är olika med håret, så det får du nog fråga om. Men ska du operera gallan kan jag verkligen inte tänka mig att du måste tvätta underlivet.
  • Anonym (aa)

Ja man ska tvätta sig överallt, så noga som möjligt, alltså även håret. Senast jag gjorde det skulle jag tvätta mig två gånger kvällen innan operationen och två gånger på morgonen. Det stod också att jag bara behövde tvätta håret en gång per tvättillfälle. När jag sedan kom till sjukhuset doppade en sköterska en tops i naveln på mig för att kolla att jag hade tvättat mig ordentligt!

• Jezamine
    Anonym skrev 2010-08-05 22:01:07 följande:
    Du skall tvätta håret dets tår på bruksanvisningen.Balsam får inte tillsättas.Då är det ju ingen vits med Descutan
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden descutan?