• Solisrosis

everest vind/vattentäta jacka

jag har precis köpt didrikssons galonkläder så jag behöver ingen skaljacka med vattenpelare över 5000.
    däremot funderar jag på att köpa den här jackan http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/klader/091353/everest-k-alr-jkt-es091 med en vattenpelare på 3000 som hon ska ha efter att det regnat, till exempel fuktigt i sandlådan, blåsigt men inte regn osv..

har någon provat? vad tyckte ni? jag tyckte den vat billig (399).. men någon kanske har något tips på en annan jacka?

• Svar på tråden everest vind/vattentäta jacka
  • Skorpan081

Den har funkat bra även i regn.

• Lyskompis

Jag skulle ha lagt på 100:- och tagit överdragsbyxorna som hör till för 499:-. Fin jacka.

• Lalalong

Vi har skalsetet från Everest och är jättenöjda! Även om du inte behöver ett set till som klarar regnet, så får du det . Klara hade sitt hela våren och var inte blöt en enda gång. Hennes förskola är ute mycket och en dag i veckan är de ute i skogen från morgon till kväll oavsett väder. Så jag tycker det har varit ett kanonköp.

• josen 1

Jättebra jacka. Efter många tvättar kan man impregnera den för att få tillbaka vattentätheten!

• Solisrosis

Oj, låter jättebra. Såg också erbjudandet på nätet oh det var verkligen billigt.
    Men hur är byxorna i midjan? min dotter är väldigt nätt, 18 månader ca 76 lång och väger endast 8200 gr.
    Jag får opdta köpa byxor med snörning eller som man kan göra mindre i midjan. Hur är dte med överdragsbyxorna?
    de som hon har haft under våren var så man kunde spänna åt dem själv.

• Lalalong
    Solisrosis skrev 2010-08-06 10:49:42 följande:
    Oj, låter jättebra. Såg också erbjudandet på nätet oh det var verkligen billigt.
    Men hur är byxorna i midjan? min dotter är väldigt nätt, 18 månader ca 76 lång och väger endast 8200 gr.
    Jag får opdta köpa byxor med snörning eller som man kan göra mindre i midjan. Hur är dte med överdragsbyxorna?
    de som hon har haft under våren var så man kunde spänna åt dem själv.
    Det är dragsko i  byxorna på insidan så att säga, så det går att dra åt.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Solisrosis
    Lalalong skrev 2010-08-06 11:18:44 följande:
    Det är dragsko i  byxorna på insidan så att säga, så det går att dra åt.
    ok, låter ju kanon.. ska beställa, så får vi prova. annars skickar vi bara tillbaka. tack för alla svar!
  • CeciliaSt

Den röda kostar ju tom bara 169 kr

• Solisrosis
    CeciliaSt skrev 2010-08-06 12:30:55 följande:
    Den röda kostar ju tom bara 169 kr
    va? det har jag ju inte ens sett! nä, nu åker jag iväg till stadium och handlar en röd jacka
Svar på tråden everest vind/vattentäta jacka