• Zabw

Hur göra egen canvastavla?

Håller på att inreda lite i barnens rum och vill så gärna göra egna tavlor till dem.
    Har sett flera canvastavlor där man målat/ritat små ord i följd i ett mönster som bildar en stjärna tex.
    Eller helt enkelt skriva text på något vis på en cancasduk.

Men frågan är vad man anväder för färg och så? det brukar skrivas väldigt smått så jag kan för allt i världen inte förstå vad det är man använder så det blir så bra.
    Vet att vissa stämplar men vad jag förstår målar vissa också.. eller?

Snälla hjälp...

• Svar på tråden Hur göra egen canvastavla?
  • kakmamman

Låt barnen vara skaparna av tavlan =) blir konstverk i höjden.
    Panduro har jätte billig färg på tub ..26 spänn, det är en fingerfärg..som är barnsäker, den går tillomed att äta, men det rekommenderas inte för den ska smaka pyton!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman

Och om du själv vill måla smått.. så gör en "strut" eller använd någon du har hemma till  t.ex glasyr.. Så trycker du ut färg medans du skriver på tavlan. Enkelt och snyggt =)

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Cia o krabaten

Jag brukar använda akrylfärg till mina tavlor.
    Spritsstub kan nog funka bra att skriva med, men jag gissar att de som kan skriver med pensel. 

• kakmamman

Pensel kan nog lbi lite "skakig" på canvas..just för groparna!

Svar på tråden Hur göra egen canvastavla?