SailorGirl skrev 2010-08-06 10:21:11 följande:
Det kan bero på lågt blodtryck. Hade själv 80/60 på senaste besöket hos BM (v. 28) och hon lovade mig att det skulle sjunka mer. Känner mig matt, yr och illamående. Illamåendet beror väl även på att magen får mindre och mindre plats. Har nu 11v kvar och undrar var det ska sluta

Märker att jag inte går upp i vikt och det oroar mig lite, men magen växer iaf, även om vissa andra mått går åt motsatt håll...
men jag går upp i vikt, eller ja nu har det stannat av i och för sig sen en eller två veckor tillbaka. men totalt har jag gått upp 24 kg... blodtrycket var 115/70 sist. alltså ungefär som vanligt.
carohl skrev 2010-08-06 11:51:57 följande:
Gumman jag hittade det här när jag googlade:
Svimning eller yrsel
Detta kan bero på att du inte ätit tillräckligt under dagen men det kan också bero på lågt blodtryck. Många kvinnor upplever yrsel under graviditeten. Om du skulle svimma ska du berätta det för din barnmorska så att man kan utesluta andra orsaker.
Jag läste även att det kan vara att förlossningen har "påbörjat" Och det vore ju inte konstigt i ditt fall...
tack carohl gumman... lågt blodtryck har jag ju inte... 115/70 har haft lägre än så som icke gravid...
jag har varit nära svimning förut men då har det varit blodtrycksfall vilket var i samband med en stund efter första målet på dagen. pga att all energi koncentreras till magsäcken enligt BM och läkare....
angående påbörjad förlossning, så hoppas jag ju såklart det är det .men hjärtklappningarna,illamåendet och yrseln är borta nu för tillfället men känner mig så ooooooootroligt trött. fick tom kämpa med att kunna ta mig samman för att gå och duscha...
Nallepuhmamma skrev 2010-08-06 12:42:08 följande:
Gumman har du kollat ditt blodtryck eller järnvärde?
Men jag har både bra blodtryck samt järnvärde nu och iaf så har jag så precis som du dagligen 
Det är skrämmande äckligt så jag förstår verkligen hur du känner dig.
Jag hoppas verkligen du slipper må sådär dåligt mer nu. Lider med dig.
Dessutom förutom det du känner har jag grymma svettningar också 
jo både järnvärde och blodtryck ska vara inom normalvärde iallafall...
kram på dig hoppas ditt också försvinner.. tur jag slipper svettningar iallafall :D fastän halva kroppen är supervarm och andra halvan är kall :S
skrållan: järnvärdet ligger inom normal rang. alltså över 120 iallafall inte så mycket över men trots allt normalt.