Hjälp! Dop imorgon och behöver tips!
Har dop för min dotter imorgon och behöver tips gällande dukning. Inget avancerat men typ vad för blommor ska vi ha mm.
Har dop för min dotter imorgon och behöver tips gällande dukning. Inget avancerat men typ vad för blommor ska vi ha mm.
Vad är det för något som ska dukas? Ska ni ha någon fest sen? Eller middag? Eller lite fika eller tårta?
Murgröna att lägga ut i mitan av borden blir snyggt och de dör inte så snabbt. Biliga rosor i låga vaser (en i varje) är snyggt, likaså gerbera.
Har rönnbären mognat där ni bor? Blir jättefin bordsdekorering med rönnbärsklasar på borden.
Vi ska först ha smörgåstårta och sedan tårta och kaffe... Vi blir ca 12 personer..
Oj, vi tänkte inte ens ha några blommor när vi ska ha dop.. Vi blir ca 50 pers.
Men om du vill ha, skulle jag nog också säga typ murgröna och kanske lite rosor.
Tack för tipsen gällande blommor. Köper nog rosor. Behöver man duk? Vilken färg då? Ljus? Ljusstakar?
Gjorde det ganska enkelt, värmeljushållare med värmeljus, vit pappersduk, lite små rosa blomdekorationer på borden. Presentbordet hade jag en bukett med vita och rosa blommor samt rosa blockljus, på matbordet rosa blockljus. Gästerna tyckte det var fint så det blev nog bra. ;)