LCHF, risig i magen?
Har käkat LCHF några dagar, inte stenhårt men ändå försökt minska ner på kolhydraterna så gott jag kan.
Kan denna diet ställa till det i magen?
Är rejält lös i magen denna morgon, typ vatten.. *fräscht*
Har käkat LCHF några dagar, inte stenhårt men ändå försökt minska ner på kolhydraterna så gott jag kan.
Kan denna diet ställa till det i magen?
Är rejält lös i magen denna morgon, typ vatten.. *fräscht*
Äter man mycket fett så blir man dålig i magen.
Första veckan som jag gick på LCHF blev jag oxå kass. Rinnande nr 2. Kissade var 10:e minut och svettades som gris.
Men det är fullt normalt. Just de första dagarna gör kroppen sej av med överflödig vätska har jag hört.
Och i slutändan är det ju värt det eftersom det är en sådan effektiv diet!!
Värst var det på dag 3 och 4. Då fick jag abstinensbesvär. Har varit mycket gravid den senaste tiden och tryckt i mej sötsaker. Var praktiskt taget beroende av coca cola innan. Så när jag plötsligt förbjöd kroppen allt detta blev det kaos. Fick hjärtklappning, darrade i hela kroppen, kände mej svimfärdig och mådde fruktansvärt illa. Då var det bara att lägga sej ner och vila ett par timmar. Sen var det över...
Efter nån vecka lugnade magen och svettningarna ner sej. Abstinensen var bara i 2 dagar.
Därefter mådde jag kanonbra! Magen fungerade som den skulle. Jag var otroligt pigg och kände mej så frisk å ren. Första veckan gick jag ner 7 kg. Efter vecka 3 hade jag gått ner 15.
Tre månader med LCHF resulterade i en total viktnerdgång på 19 kg. Sen kom sommaren med alla goa grillningar å sånt. Så då vart de svårt att hålla dieten. Men det gjorde ingen större skada på min nya vikt. Pendlar mellan +- 2 kg.
Bara stå ut den första veckan så ska du se att det räta till sej. Kämpa på så ska du snart få se resultat!!!
Och blir inte ledsen om du inte nå samma resultat lika fort som jag. Vi är alla idividuella. Och som jag har sagt så har jag varit gravid och samlat på mej väldigt mycket vätska. Och därför hade jag mycket att rensa ut.
Lycka till!!!
Jag har blivit bättre i magen efter att ha börjat med LCHF.
Och om du kör en medelväg kommer du inte gå ner. Kolhydrater finns i istort sett allt du äter. Inte bara pasta, ris, potatis, saft, vin osv. Det finns i korv, grädde, tomater osv. Så äter du då pasta, potatis osv (om än lite) kommer du inte gå ner efsm kolhydrathalten blir för hög.
Det är "vitsen" med LCHF är att du efter en tid hamnar i ketos = hög förbränning/ämnesomsättning...dit kommer du aldrig om du äter kolhydrater med stärkelse osv.