• Anonym

Tips på frisyr, snälla-Ser så manlig ut!

Senaste tiden har jag mått så dåligt över mitt utseende. Jag vet att det utseendet inte är allt, men det hade varit så skönt att i allfall få känna sig liiite fin.

Det värsta med mitt useende och det jag skulle vilja ändra på är att jag ser så otroligt manlig ut i ansiktet framför allt. Jag har ett ganska avlångt och mycket fyrkantigt ansikte.kraftig haka,bred ful näsa och kort hals. Dessutom har jag väldigt breda axlar. (smal i övrigt).

Finns det någon som skulle kunna komma med lite råd angående frisyrer? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-06 10:37
    ska tillägga att jag har långt, tjockt rakt hår förögonblicket. (Slitet dock)
  • Svar på tråden Tips på frisyr, snälla-Ser så manlig ut!
  • Anonym

jag ska se om jag kan hitta en.

• Hallonmun

säger som föregående, svårt att tipsa utan bild, men generellt så tycker jag att du ska prova att klippa upp håret, så att det får lite liv. 

Google is my friend ♥
  • LinnéaAmanda

DU ser väldigt fin ut! Och om du vill göra någon ändring, hmn.. om du har långt hår så tror jag det skulle vara fint att få det lute mera lockigt/vågigt och med lite volym! Volym gör så mycket tycker jag, och då kan jag starkt rek. Björn Axen Volyme Master, superbra och det finns säkert likande! lugg tycker jag också gör att ansiktet inte bli lika fyrkantigt!

Annars så gör ju en ny färg mycket! Kanske prova att tona håret i en lite mörkare eller slinga det lite? :) Alltid fint!! Hos frisörerna har de också en massa fina skumtonigar som är lätta att använda och de försvinner efter ett tag om det är så att man inte är nöjd! :) Hoppas det var till någon hjälp! KRAM!

• tina32

Du har ju otroligt snygga käkben! Jag tycker snarare du ska försöka framhäva dem, som Tyra Banks sa att man ska framhäva det som är speciellt och inte försöka gömma det...

• Lavish

Egentligen tycker jag det smartaste vore att spela på det maskulina. Klipp kortare fast inte direkt pojkfrisyr. Jag tror ändå folk ser att du är tjej.

Vill du absolut se feminin ut kanske en permanent är lösning? Lockar ger ett mjukare, gulligare intryck.

• Anonym

Tack så jättemycket för era tips! Jag hinner inte svara er nu, men återkommer i kväll.

• idiblon yes

Go platinablond!

FL är guld.
  • Anonym

Det syns inte alls att du skulle vara manlig, så jag ät tveksam till att det stämmer Men..
    Försök att ha utsläppt hår oftast. Gör blonda slingor och toppa håret. Slingor ger mer volym dessutom, något fler tipsat om här i tråden. För att öka kvinnligheten kan du ju också köpa lite snygga hårspännen i fina färger, pasteller tex. Locka håret ibland, eller försök få fram lite självfall om du har något. I övrigt skulle jag säga att du kan ha smycken, örhängen och halsband som gör dig mer feminin.

Svar på tråden Tips på frisyr, snälla-Ser så manlig ut!