• Japan87

Alla gravida/fd gravida! Hur tidigt kände ni av starkt luktsinne??

Ja, som rubriken lyder ...

Är på BIM-4 och känner dofter mkt starkare! Verkligen så att jag reagerar ...
    är det möjligt att det kan börja så tidigt (om jag nu är gravid)

tacksam för svar!

• Svar på tråden Alla gravida/fd gravida! Hur tidigt kände ni av starkt luktsinne??
  • mamselullen

Ja, jag kände av en massa dofter redan från början och gör det fortfarande. Är i vecka 11.

• kicki8210

jag kände av de från början reagera på de två dagar innan jag testa för att min sambo fick en utskällning om att hans snus lukta illa som fan  aldrig reagerat på de innan..... å några dagar efter fråga jag om han drukigt kaffe han dricker nästan aldrig de men denna dag hadde han gjort de fast många timmar innan vi träffades .... nu är jag i vecka 25

• frukarlssonn

Jag kände fr v6 redan. Men visst kan du känna på bim -4 redan. man kan ju känna andra symptom då med

Olivia 090610 ~ bf 101112
  • nyår

i v4, det var det som triggade mig till att ta ett gravtest. allt förstärks och vissa saker till att lukta riktigt riktigt illa. kan tex inte lukta på min sons grillkorvar och att öppna kylen kan ibland vara en ren pina

• MissEllie

Det kom först i vecka 8 och har jag har lika starkt luktsinne nu i vecka 35. Kan vikariera som narkortikahund om det är så...

Tycker det har varit väldigt jobbigt, speciellt eftersom jag mått illa under hela graviditeten. 

• Lisis81

Det var så jag upptäckte att jag var gravid, började kanske en vecka efter befruktning, var precis lika vid min förra graviditet.

• JaneDoe10

Jag är i vecka 11 och har känt någon vecka nu. Jag kan inte äta bröd för jag känner jästlukten tex. BARA jästlukten. Vidrigt!

Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • fjärilen84

Jag kan inte dricka kaffe.. luktar askfat. å ja som Älskar kaffe=(

• LillaRosen
    Japan87 skrev 2010-08-06 12:10:34 följande:
    Ja, som rubriken lyder ...

Är på BIM-4 och känner dofter mkt starkare! Verkligen så att jag reagerar ...
    är det möjligt att det kan börja så tidigt (om jag nu är gravid)

tacksam för svar!
    Redan från början. Matos, kylskåp, tvätt. Ja, allt luktar så fruktansvärt illa! Spyr nästan så fort jag öppnar kylskåpet!
  • mammamaria1981

direkt när jag blev gravid...

• Ceija

Ganska tidigt, runt v6-8 skulle jag  tro.  Och det håller i sig än - är i v32 nu.

Det är faktiskt lite handikappande. Detta då jag inte klarar av alla lukter, tex stekt fläsk, kokt kyckling, Kalles kaviar, mm. Normalt äckliga dofter som fislukt blir ju hundra gånger värre!  uUsch!

• Ceija

Ganska tidigt, runt v6-8 skulle jag  tro.  Och det håller i sig än - är i v32 nu.

Det är faktiskt lite handikappande. Detta då jag inte klarar av alla lukter, tex stekt fläsk, kokt kyckling, Kalles kaviar, mm. Normalt äckliga dofter som fislukt blir ju hundra gånger värre!  uUsch!

Svar på tråden Alla gravida/fd gravida! Hur tidigt kände ni av starkt luktsinne??