• Fleece

Tips på vegetariska lunchlådor..?

Där jag jobbar finns inte så mycket möjlighet att köpa mat, och vi får inte heller steka något i köket på grund av dålig ventilation, återstår att microvärma lunchlådor. Någon som har tips på bra vegetariska eller fisk-lådor som tål att frysas så att det bara är att plocka ur frysen och ta med..? Som inte tar för lång tid att laga.. ? Skrattande
    Jag har idétorka...

• Svar på tråden Tips på vegetariska lunchlådor..?
  • Stor mamma

Detta är supergott

rör ihop en vegetariks tacogegga på soya som finns att köpa.

8-10 potatisar
    3 dl ost
    grädde
    skivad lök

keso

Skala potatisarna o skiva dem,lägg ett lager potatis,ett lager lök
    ett lager potatis,ett lager tacoröra,2 dl ost på,ett lager potatis, strö över ost och ströbröd.

Grädde ungefär 1 cm upp på kanten,in i ugnen 175 grader tills den fått färg och potatisen är färdig o mjuk.

Dela upp i matlådor

• SunnyDay

Vegetarisk lasagne går inte snabbt att laga, men det är bra att ha med sig och det blir många portioner när man väl tar sig tid att göra det. Likaså pajer är jättebra att ha i frysen. Jag brukar lägga portionsbitar i fryspåsar så tar de minimal plats i frysen och den dagen man vill ha den kan man ha sallad i matlådan och lägga ner den frysta pajbiten bredvid så håller salladen sig fräsch =)

• Fleece
    Stor mamma skrev 2010-08-06 13:04:36 följande:
    Detta är supergott

rör ihop en vegetariks tacogegga på soya som finns att köpa.

8-10 potatisar
    3 dl ost
    grädde
    skivad lök

keso

Skala potatisarna o skiva dem,lägg ett lager potatis,ett lager lök
    ett lager potatis,ett lager tacoröra,2 dl ost på,ett lager potatis, strö över ost och ströbröd.

Grädde ungefär 1 cm upp på kanten,in i ugnen 175 grader tills den fått färg och potatisen är färdig o mjuk.

Dela upp i matlådor
    Ok det verkade bra!

Fler tips någon...? :)
  • Barbabok

*Olika grytor med ris (kokt potatis om den är kokt dagen innan är ok men inte fryst), pastagratänger, pannkaka, chili, veg.korv med stuvade grönsaker eller pasta, potatisbullar funkar bara fint!

Le, och någon kanske ler tillbaka
Svar på tråden Tips på vegetariska lunchlådor..?