• 82an

Barnmodell?

Min mellersta dotter på 3,5år älskar att bli fotograferad och prova fina kläder. Jag och min man klurar på om hon skulle passa som barnmodell. Hon skulle nog tycka att det var görkul. Någon med erfarenhet om vart man vänder sig? Vi kontaktade stockholmsgruppen som var intresserad av henne tills de fick veta att vi inte bodde i närheten av stockholm och hade dålig erfarenhet av barn som behöver resa för uppdrag. Men finns det andra agenturer. Det skulle ju vara kul att testa iaf även om hon behöver resa en lite bit?

• Svar på tråden Barnmodell?
  • Gasolina

Jag ville själv haft min son till modell typ en gång men det var för att han var "ovanligt vacker" tyckte vi.. sedan kom vi på att förmodligen ALLA föräldrar tycker så om sina barn he he

Finns det ingen "agentur" i närheten? Kan ju vara kul om det är något dottern vill prova, så länge det är på hennes villkår så att säga

• Astarte

Du kan kolla på www.fotosidan.se också. Det är ingen agentur, men det finns annonser från fotografer som behöver modeller till olika uppdrag. Vet inte om det finns något för barn nu, men det kan vara värt att kolla.

• dotty
    Gasolina skrev 2010-08-06 13:11:52 följande:
    Jag ville själv haft min son till modell typ en gång men det var för att han var "ovanligt vacker" tyckte vi.. sedan kom vi på att förmodligen ALLA föräldrar tycker så om sina barn he he

Finns det ingen "agentur" i närheten? Kan ju vara kul om det är något dottern vill prova, så länge det är på hennes villkår så att säga
    haha! självinsikt, härligt ;).
  • 82an
    Gasolina skrev 2010-08-06 13:11:52 följande:

Självklart på hennes vilkår. Jag har inte haft några tankar på att ha min äldsta dotter som barnmodell iom att hon hatar att klä ut sig och skyr kameran som pesten om hon inte får stå bakom kameran och fota då Självklart tycker man ju att sina barn är vackra. Vi kom på tanken när vi var hos en fotograf och julfotade dem och Filippa spexade och njöt av hela fotostunden. Jag har letat efter agenturer men tycker det är svårt att hitta. Så jag tänkte om någon hade koll hyär på FL Stockholmsgruppen var väldigt intresserade innan de fick veta att hon behövde resa för att komma till stockholm. Men jag tror att hon skulle älska det (skulle hon inte det så skulle hon ju såklart inte behöva pyssla med det)
  • 82an
    Astarte skrev 2010-08-06 13:17:45 följande:
    Du kan kolla på www.fotosidan.se också. Det är ingen agentur, men det finns annonser från fotografer som behöver modeller till olika uppdrag. Vet inte om det finns något för barn nu, men det kan vara värt att kolla.
    Ska kolla upp
  • karinmattsson

Kanske svårt att veta om dottern tycker att det är kul när det väl drar igång. Men man får väl testa... och lägga ner om hon visar tecken på att det inte är bra för henne.

• 82an
    karinmattsson skrev 2010-08-06 13:23:01 följande:
    Kanske svårt att veta om dottern tycker att det är kul när det väl drar igång. Men man får väl testa... och lägga ner om hon visar tecken på att det inte är bra för henne.
    Ja, precis. Vi har inte varit intreserade av att låta henne testa förns hon hade så kul under fotograferingen. Skulle hon inte gilla det har vi absolut inget intresse av att ustätta henne för det. Men det vore superkul att låta henne testa
  • Gasolina
    dotty skrev 2010-08-06 13:19:42 följande:
    haha! självinsikt, härligt ;).
    Ja, det eller så är jag JÄVLIGT ego ;D
  • T0morrow

Var bor ni då? lättare att veta om det finns en agentur närmare om man vet var Flört

Svar på tråden Barnmodell?