Byxor/leggings med smal midja?
Min dotter ser inte riktigt ut som barnklädestillverkarna tänkt sig. Hon är sju år gammal och börjar växa i storlek 134 på längden. Problemet är att hon knappt kan ha storlek 110 på bredden. Allt sitter för löst och hasar ned. Hon är ändå inte sjukligt mager. Hon äter bra, men har troligtvis hög förbränning och rör dessutom mycket på sig.
Det är ett elände varje gång vi ska leta byxor. Ibland ger vi upp och köper något som nästan passar och så slutar det med att byxorna hasar ned när hon hoppar och skuttar. Än så länge skrattar hon bara när hon står mitt på skolgården och visar trosorna, men det lär ju inte alltid vara så.
Ibland har ju byxor resår som kan dras åt i midjan, men från storlek 134 verkar det tyvärr rätt ovanligt. Dessutom hjälper det inte alltid. Måste man dra åt väldigt mycket blir det för bylsigt och obekvämt.
Har någon tips på märken som är smala? Vi har ibland hittat Esprit-byxor som sitter någorlunda och en del leggings från Lindex kan sitta uppe om hon inte flänger runt för mycket. Kenzo brukar vara bra, men är onödigt dyra för en vilding som strax får hål på knäna och gräsfläckar på alla plagg.
Jag såg att Ellos hade jeans i B-storlek. Tyvärr står det inte hur stora de är i midjan. Någon som testat?