Strukturfärg på tapet som är målad
Jag spackalde,skrapade,slipade o gjorde snyggt. Sen målade jag men det ser INTE bra ut,de gamla små minibucklorna som är på väggens ojämna underlag syns bättre nu än med tapeten. KAn jag måla med strukturfärg
Jag spackalde,skrapade,slipade o gjorde snyggt. Sen målade jag men det ser INTE bra ut,de gamla små minibucklorna som är på väggens ojämna underlag syns bättre nu än med tapeten. KAn jag måla med strukturfärg
ja, det bör gå tekniskt sett. Frågan är om det blir bra?! Jag skulle nog ha börjat om med bredspackling av väggen. Därefter easycover. Det kan räcka med att tapetesera med easycover men skulle inte våga chansa om du själv anser att du varit noggrann i underlagsarbetet.
Fattar du fel, menar du att tapeten släpper? För det kan omöjligt ha varit tillräckligt jämt och slätt om det nu uppkommer ojämnheter. (Har drabbats av det vid egna renoveringar...)
Är det mycket ojämnheter? Om inte så är en "fuskmetod"/genväg att du fortsätter att spackla och målar på igen...
Nej nej
De förra ägarna har spackalt HELA väggen o sen tapetserat,detta syntes inte så bra med de tapeter som satt på. Nu har jag tagit bort skarvar,spacklat,slipat det snyggt o målat med färg. Nu kommer deras spacklingar fram under de tapeter som skuggor i min färg när dagsljust. Ser inte bra ut em en enkel slät färg. Tänkte struktur är ju ojämnt-då försvinner alltså även de små ojämnheterna som nu finns in i mängden..
Eller kommer det se ännu jävligare ut
Risken är överhängande...