seperation på seperation
Hej, vet inte om detta är rätt tråd men behöver hjälp. för ett halvår sen gick jag och min dåvarande sambo och pappa till mina barn isär, och jag flyttade till stan, och vi hittade tillbaka till varandra under tiden. men för en månad sen valde han att flytta, och hittade en lägenhet ovanför mig, har kännt mig ganska obekväm med det men har varit smidigt för barnas del. Vi har haft ett ganska stormigt förhållande under de fyra åren vi varit tillsammans ( vi har kännt varandra i 10 år innan vi blev ett par). Jag flyttade när vi blev tillsammans och gav upp allt i mitt liv för att få vara med honom och vi har fått två underbara döttrar. Dock har det varit mkt alkohol inblandat från hans sida vilket har fått mig att må dåligt och han har misshandlat mig psykist under lång tid, han säger saker han inte håller och dricker i smyg och kommer på konstiga saker, och det värsta av allt han går inte att prata med honom, inte alls, har han gjort fel och det ger mig rätt att vara arg på honom lyckas han vända på det så jag får skulden. Och jag undrar ofta varför stannar jag kvar och han är inte värd mig och nu har det gått åt pipsvängen igen för att är trött att jag blir arg för att han dricker och vill att vi ska köra våra egna race och bråkar om barnen osv, då jag känner att jag inte vill bo här för att jag bara bor här för hans skull utan vill flytta "hem" igen, men har inte krafter kvar känns det som och vet inte hur jag ska gå tillväga med allt, jag går på socialen eftersom jag inte kunnat börja jobba än, hur löser man dagis, och om han bråkar med mig. finns det hjälp man kan få och var då jag varken har familj och få vänner här som kan hjälpa mig och jag vet inte vad lr vart man ska börja i det hela för jag orkar inte bo kvar i närheten av han efter allt han gjort mot mig och skulle behöva lite rådgivinig. Tack på förhand