• NovemberMama

Söker present-tips till en 2 årig tjej.

Heej, min dotter blir 2 år snart och jag har klurat lite på vad hon ska få i födelsedagspresent.
    Har ni något/några bra tips om en bra present till en 2 årig liten tjej? Vet ni någon present som har kommit till bra använding av en 2 årig tjej t.ex?

Tack för svar.

Mamma till Melina
  • Svar på tråden Söker present-tips till en 2 årig tjej.
  • Saaaraa

Lektältet vi har hemma är favoriten, men ett sådant kanske ni redan har?
    Sparkcykeln är också kul, det finns ju såna med två hjul bak så att de är stadigare(fast vår dotter har en "vanlig")
    Dockor och docktillbehör går alltid hem här.
    Leksaker så som doktorsväska, dammsugare, mobiltelefon, dator och annat skoj som hon känner igen från oss föräldrar är också väldigt kul.

• parvati

Duplo, pussel, kritor, leksaksspis, servis, fingerfärger, bilar, handdockor, doktorsväska, trehjuling, bra barnböcker med lite mer text tex Mamma Mu, DVD-filmer eller är det grabbigt?

• NovemberMama
    parvati skrev 2010-08-06 23:30:50 följande:
    Duplo, pussel, kritor, leksaksspis, servis, fingerfärger, bilar, handdockor, doktorsväska, trehjuling, bra barnböcker med lite mer text tex Mamma Mu, DVD-filmer eller är det grabbigt?
    För mig spelar det absolut inte någon roll om en tjej leker med en bil eller dinosaurier, och inte heller om en kille leker med en docka eller en ponny. Barn ska få leka med vad dom vill för leksaker, vad dom tycker är kul. Anledningen till varför jag skrev att jag söker till en tjej är för att hon är en tjej. Min dotter har bilar och traktorer hemma och dom älskar hon att leka med samtidigt som hon sitter och säger brrrrum, brrrum.
    Mamma till Melina
  • NovemberMama
    Saaaraa skrev 2010-08-06 23:26:59 följande:
    Lektältet vi har hemma är favoriten, men ett sådant kanske ni redan har?
    Sparkcykeln är också kul, det finns ju såna med två hjul bak så att de är stadigare(fast vår dotter har en "vanlig")
    Dockor och docktillbehör går alltid hem här.
    Leksaker så som doktorsväska, dammsugare, mobiltelefon, dator och annat skoj som hon känner igen från oss föräldrar är också väldigt kul.
    Det där med vad vi föräldrar använder och har känner jag igen att barn tycker är kul. Samma här hemma.
    Inget leksakstält faktiskt och det tror jag hon kan tycka är kul för hon älskar att gömma sig under täcken osv. Ett trångt, mysigt tält med massa täcken kan nog vara kul.

Dammsugaren hon har är hon lite skraj för även fast hon tycker om den vanliga stora vi har hemma. Får  inte ihop det där, hehe
    Mamma till Melina
  • parvati
    NovemberMama skrev 2010-08-06 23:39:06 följande:
    För mig spelar det absolut inte någon roll om en tjej leker med en bil eller dinosaurier, och inte heller om en kille leker med en docka eller en ponny. Barn ska få leka med vad dom vill för leksaker, vad dom tycker är kul. Anledningen till varför jag skrev att jag söker till en tjej är för att hon är en tjej. Min dotter har bilar och traktorer hemma och dom älskar hon att leka med samtidigt som hon sitter och säger brrrrum, brrrum.
    Skrev det med glimten i ögat för sonen har allt det där jag nämnde. Visst har han blivit en liten bilkille men leksakservisen\spisen är något som används nästan varje dag.
    I sommar har min 2-åring(blev det i början av sommaren) mer och mer intresserad av att leka affär\cafè, glasskiosk så handväska, plånbok, kassapaparat, spis och servis är något som används flitigt till dessa lekar. Leksakspengar har han inte utan använder en gammal kortlek.
  • NovemberMama
    parvati skrev 2010-08-06 23:44:54 följande:
    Skrev det med glimten i ögat för sonen har allt det där jag nämnde. Visst har han blivit en liten bilkille men leksakservisen\spisen är något som används nästan varje dag.
    I sommar har min 2-åring(blev det i början av sommaren) mer och mer intresserad av att leka affär\cafè, glasskiosk så handväska, plånbok, kassapaparat, spis och servis är något som används flitigt till dessa lekar. Leksakspengar har han inte utan använder en gammal kortlek.
    Min dotter fyller 2 i november och hon har en leksakspis och den är hon inte intresserad av nu, men det kommer komma antagligen. Plånböcker och lossaspengar har hon. Jag har klippt ut och gjort egna pengar till henne.
    Dockvagn + docka leker hon mycket med hos mormor och morfar. Hemma har hon ingen för att hon har en dockvagn hos dom. När vi är ute så brukar vi också leka kiosk. Finns ju sånna under rutchkanan med en bänkskiva i lekparker. Lite kioskstuk. Hon ger mig grus när jag ber om en korv.
    Mamma till Melina
  • Mamman till två

Vi ska köpa ett kök ( www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70129801 ) till vår pojk som fyller 2 nu i september. Han älskar att pyssla med kastruller & tallrikar.

Det som i övrigt verkar stå högst upp på önskelistan är en dockvagn till dockan han fick av morfar förra året samt en fotboll..

Är helt övertygad om att han även hade tyckt att det varit mysigt med ett lektält som tidigare nämnts i tråden.

• parvati
    NovemberMama skrev 2010-08-06 23:52:18 följande:
    Min dotter fyller 2 i november och hon har en leksakspis och den är hon inte intresserad av nu, men det kommer komma antagligen. Plånböcker och lossaspengar har hon. Jag har klippt ut och gjort egna pengar till henne.
    Dockvagn + docka leker hon mycket med hos mormor och morfar. Hemma har hon ingen för att hon har en dockvagn hos dom. När vi är ute så brukar vi också leka kiosk. Finns ju sånna under rutchkanan med en bänkskiva i lekparker. Lite kioskstuk. Hon ger mig grus när jag ber om en korv.
    Jo fantasin är stor igår var vårt fönsterbräde en glasskiosk och den gamla kortleken var både pengar och glass.
    Lektält(slott) har vi också inte superpopulärt men används mest som björnidè(gillar att leka björn med mig som björnmamma) och som mysig läshörna. Då är även en ficklampa en bra och rolig grej att ha.
  • Anne69

Vi har just firat 2årskalas och där fanns bl.a. traktor, dockvagn, troll, plånbok, cd-spelare, hårtork (leksaks), böcker, handduk med sjörövare.

• stinstin

Min dotter fick en trätårta som man kan dela i bitar när hon fyllde 2 som hon älskar. Hon leker även mkt med servisen , Micki spisen, bollar. Vi har en duplo tågbana efter storebror som är populär också.

• Puff Mummy

Vår bästa present alla kategorier var en sådan där magnetisk ritbräda (som man kan sudda genom att dra med en pinne över skärmen). Våra fyraåringar ritar på den fortfarande och vi skriver också bokstäver och siffror på den så den kommer säkert att hänga med ett bra tag till.

Svar på tråden Söker present-tips till en 2 årig tjej.