Stuvad spenat?
Undrar om jag har skrivit de flesta mattrådarna? Men är man usel på att laga mat så är man!
Hur gör man stuvad spenat? Minns att man fick det i skolan, och det är ju SÅ gott!
Undrar om jag har skrivit de flesta mattrådarna? Men är man usel på att laga mat så är man!
Hur gör man stuvad spenat? Minns att man fick det i skolan, och det är ju SÅ gott!
Stuvad spenat kan man inte äta. Då kräks man.
Men det är väl som vilken stuvning som helst?!
Jag löpar stuvad fryst spenat från findus. ligger i en påse i små bitar, man tar ut så många man vill ha och värmer i en kastrull. Jätte enkelt och kanongott!!! Till tex fiskpinnar eller röktskinka och mos. Mina ungar äter inte spenat på dagis men nu när jag testade denna så ber min 3åring om fiskpinnar mos spenat varje gång hon väljer lunch!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Man köper hackad spenat, sedan TROR jag det står på påsen. Om det inte gör det så häller man på mjölk och redning och så låter man det koka i sådär 3-5minuter.
Man köper färdigstuvad:) Eller så smälter man lite smör i en kastrull, rör ner någon matsked mjöl och häller på mjölk och kokar upp. Så i med hackad spenat.
Lätt och gott, framför allt till pasta och ketchup!