• KRSn

Axel som namn?

Vi har fnderat mycket på namn och om det blir en pojk har vi lite olika förslag.
    Favoritnamnet varierar, men just nu är det Axel. Är vi dumma som väljer det då
    jag ändå vill ha ett lite "eget" namn, inget som flera andra har i klassen?

Känner ingen annan som har det ännu, men vi bor i en lite stad och jag har
    ett flertal vänner och bekanta som väntar barn och ska ha innan mig.
    Risken finns ju att de väljer just det namnet...

• Svar på tråden Axel som namn?
  • Nyfiken gul

Axel är jättefint!  Och än så länge är det ganska ovanligt.

Jag bor på liten ort (2000 invånare) och här är föds det hur mycket barn som helst och ingen heter axel här i alla falll.

Men en liten brasklapp... om du börjar tala om namnet vitt och brett får ju givetvis många upp ögonen för det lite bortglömda namnet och risken finns att fler vill ha det...

Men bara för att fler väljer ett namn kan man ju använda det i alla fall... när jag födde mitt älsta barn var vi fyra mammmor som födde söner samtidigt och alla vi valde namnet Alexander...  Det var faktiskt ganska kul...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • merenwen
    Nyfiken gul skrev 2010-08-07 07:33:10 följande:
     risken finns att fler vill ha det...
    Är det "en risk"?

Är inte det viktigaste att namnet passar barnet?
  • KRSn
    merenwen skrev 2010-08-07 10:53:37 följande:
    Är det "en risk"?

Är inte det viktigaste att namnet passar barnet?
    Ja, eftersom jag valde denna meningen i min TS med.

"Är vi dumma som väljer det då
    jag ändå vill ha ett lite "eget" namn, inget som flera andra har i klassen?"

Så tycker vi att det är en risk. Det är just det denna TS går ut på med, att jag inte
    vill att så många fler ska heta det.
  • LsH

Haha, vad lustigt, här tycker jag var och varannan unge heter Axel så här är det verkligen inte ovanligt. Men det är ett fint namn!

• DenNamnbitne

Axel är ett jättefint namn och dessutom är inte något namn nuförtiden lika vanligt som de vanligaste namnen var förr. Chansen att ni ska få en till Axel i klassen är inte så stor. Det är jättefint så ta det om ni tycker om namnet!!!

Svar på tråden Axel som namn?