• murvis

För lite mat?

Hej,jag slutade amma min 3,5 månaders lilla tjej igår pga.att jag mådde jättedåligt när jag ammade. allt har fungerat jättebra,men jag undrar om hon får i sig tillräckligt? Hon får i sig nånstans mellan 60-120 ml per mål,än så länge har hon ätit var 3:e timme ungefär. Hon får även smakis 2 gånger om dagen,lite banangröt o potatis med nån grönsak. Ska hon ha nått vatten mellan ersättningarna?

• Svar på tråden För lite mat?
  • Jesster

Nej, hon behöver inte extra vatten.
    Barnet ska äta när det är hungrigt och hur mycket det vill ha att äta. Efter det kan du ju inte trycka i henne mer mat så hon får så mycket hon behöver. Dom vägs ju regelbundet också och går hon upp i vikt är det inga problem.

<i>Den som söker han finner - www.google.se</i>
  • Philippa

Oj, ger du smakisar redan..?? Varför då?

Går hon upp i vikt som hon ska äter hon tillräckligt..

• murvis

Jag ger smakisar för att hon är intresserad av mat o hon tycker att det är gott =)

• Mrs girl

hon äter det hon behöver och är du orolig så gå och väg henn, men var 3 timma låter ok. min flicka åt väldigt lite men det har gått bra ändå hon ligger på sin kurva. vi började också tidigt med smakisar (3månader) .

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • xXMaLoXx
    Nilla21 skrev 2010-08-09 19:43:24 följande:
    ska man inte börja med smakisar vid 4 mån tidigast eller jag är helt ute och cyklar
    Det är rekomendationer, men det finns inget som säger att du inte kan testa tidigare. Jag menar, det är ju inget magiskt som händer de två veckor som är kvar innan TS tös är 4 månader heller.
  • murvis

Man bestämmer väl lte själv när man börjar med smakisar,det gjorde jag iallafall..

• Helene70

Självklart så bestämmer man själv när man börjar med "smakisar"Glad.
    Vi började också med fast föda när lillen var 3,5 månader. Det har funkat finfint och han har aldrig uppvisat några problem.

Svar på tråden För lite mat?