• Marie35

tonåring som sover i föräldrars säng?

Hej, träffade för två år sedan en man som var nyskild. Han har två söner som nu är 14 och 16 år. De skilde sig bl a för att mamman inte kände sig som en del i familjen, då pojkarna och pappan är väldigt tajta och har gemensamma intressen osv. Men hur tajta ska tonåringar vara med sin pappa egentligen? Vi är särbo därför att vi bor i olika städer. Den äldsta sonen sover ibland hos pappa i hans dubbelsäng! Ska en 16-åring vilja det???? När jag kommer dit så blir den sängen min men de flyttar då hela madrasser och lakan som legat där in till hans rum och bäddar nytt till mig. Dessutom så reser han mycket i sitt jobb och kan vara borta 1 vecka eller lite mer ibland och efter varje resa han gjort hämtar han barnen direkt efter att han landat. Han åker inte ens hem först för att packa upp!!??? Det känns inte sunt för mig. Sådan längtan efter barnen(tonåringarna) borde han väl inte ha och de borde inte efter bara en vecka längta efter pappa så mycket att de itne kan ge honom tid att komma hem förrän de ska hämtas. Hur låterdet här när ni läser det? Är det normalt?

• Svar på tråden tonåring som sover i föräldrars säng?
  • pabe

Det beror nog helt på vad som hänt i deras familj, spontant så känns allt ok i mina ögon iaf...om det hade varit mamman o döttrar, hade du reagerat likadant då?
    kram PaBe

• Petra Pontus mamma

Jag tycker inte att det låter jättekonstigt. Min svärmor,ensamstående sedan många år, och svägerska (som är 27 och gift) sover oftast i samma dubbelsäng om de är ensamma på landet eller på egna små resor. Fnittrar och pratar ihop. Tror inte att det är helt ovanligt när man är ensamstående förälder och det ändå är ledig på andra sänghalvan.

Min lillebror är 17, och om mina föräldrar varit borta en vecka kan jag garantera att de hämtat "lille knote" som han kallas direkt, utan att åka hem först. Sina barn älskar man inte mindre för att de är tonåringar, de är nog små så länge de bor hemma.

Har du egna barn?

• kobra

Att han sover i sängen kan väl tyckas lite konstigt, men inte för dom kanske, jag tänker ju bara på¨mig själv förstås och vid 16 flyttade jag ju hemifrån.

Men att hämta barnen direkt kan jag hellre förstå.

• ebben

Tycker faktiskt att man sover i egen säng i den åldern!!! Så klart man älskar barnen lika mycket fast de blir äldre,men en del av livet och kärleken är också att kunna frigöra sig från dem. De ska ju starta egna liv och så småningom bo själva mm.

• Petra Pontus mamma

Tillägg: Om sexton åringen alltid sover där är det konstigt. Är det bara ibland, som du skriver, tycker jag inte att det är konstigt.

• ebben

Kan vara att han hämtar de direkt när han varit borta,det ser jag inget "fel" med.Men hallå,att en 16 åring sover med pappa( eller om det hade varit mamma) känns INTE helt sunt för mig...

• Girlfriend in a coma

Jag tycker lite synd om pojken som sover med sin pappa, det känns nog jobbigt att vara så gammal och fortfarande sova i en förälders säng (något som barn ev. gör). Pappan borde ta ansvar för att pojken lär sig sova i egen säng, tror att alla mår bättre av det.

Har du diskuterat med mannen om detta och frågat honom om det?

• JsN

JAg säger som Petra, hade du reagerat likadant om det var en mamma och två döttrar?

• Carro

Tycker inte att det verkar konstigt..
    Om de står varandra väldigt nära och pappan samtidigt reser mycket i sitt jobb så saknar väl hans son honom och vill därför sova med honom när han kommer hem..
    Han söker väl antagligen trygghet hos sin pappa

• ebben

Samma hade jag tyckt om det gällt en mamma!!! Absolut! 16 åringar är ju så pass stora,en del bor ju till och med själva då...I den åldern bör man sova i egen säng!!

Svar på tråden tonåring som sover i föräldrars säng?