• tindratindra

Kan hon heta Vida?

Kan man döpa din dotter till Vida? Eller är det för konstigt?
    Det betyder "älskad" eller "liv" på hebreiska. På spanska betyder det livet...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-07 23:56
    döpa SIN dotter menar jag ju...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 00:07
    Funderar också på Mila, som betyder mirakel på spanska...
  • Svar på tråden Kan hon heta Vida?
  • nollåtta

Klart man kan, det är ett fint namn. Vi hade det som förslag till vår dotter innan hon föddes.

• Mallaco

Det va ett fint namn, men nu sjunger jag på 1,2,3 living la vida loca (stavning?)

Lycka till!

• tindratindra
    Mallaco skrev 2010-08-08 00:23:35 följande:
    Det va ett fint namn, men nu sjunger jag på 1,2,3 living la vida loca (stavning?)

Lycka till!
    haha ja, det betyder ju liv ¨på spanska :)
  • alberta77

Jag bor norr om Borås och åker förbi Vida varje dag. Sågverket här är en del av Vida

Tycker du det är fint så är det!

Mila är fint. 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • nollåtta
    jaghetersophia skrev 2010-08-08 10:46:11 följande:
    Jag hade inte valt ett namn som rimmar på slida..men men.. :)
    Men snälla.
  • vidastina

Det tycker jag ABSOLUT...vår dotter heter Vida, och vi har BARA fått fina reaktioner på det, även om många tror att hon heter Ida...låter ju ganska lika!!! Inte är det så många som heter det heller, och betydelsen är ju fin...nu väntar vi vårt andra barn, vet ej kön, och det är SVÅRT att hitta namn som känns lika "rätt" som Vidas namn.....får se vad det blir för krabat =) Förslag????? Gillar Inez, om det blir en tjej....pojknamn är för närvarande "bara" Tage ett alt. Kramizzzzz

• jaghetersophia
    nollåtta skrev 2010-08-08 10:49:30 följande:
    Men snälla.
    tja, en tjej i min klass fick heta "Frida-slida" å hur kul kan det vara även fast barnen kanske inte fattade innebörden..
Svar på tråden Kan hon heta Vida?