• NKmamma

Koppla ihop dvd och tv?

Har en tv av märket LG och en inspelningsbar dvd av märket Matsui, någon som vet hur man kopplar ihop dessa så man kan titta på film?

• Svar på tråden Koppla ihop dvd och tv?
  • Fimpen72

Oftast kopplar man antennkabel (eller scart om man har digitalbox) till dvd. Sedan antenn från dvd till tv.
    Sedan hopplar man in dvd till tv via scartkontakt eller HDMI beroende på vad som finns.

• NKmamma

Tack för svar.
    Har digitalbox i tv:n (plattskärm)   så det är iom det som det kör ihop sig i skallen.
    Har kopplat in 2 scartkablar, ska då ta bort 1?

• delifi2

det räcker med 1 kabel eller scart, sen så får du kolla vilken kanal du har dvd:n på.

Jag har så här, en scart-kontakt från dvd:n till tv, det står (ofta) där man kopplar in scart-kontakten i tv vilken ingång det är, tex hdm2, hdm2 eller åt sånt.

sätt på tv och dvd och på fjärrkontrollen till tv trycker du input (heter så på vår kontroll iaf) och då får du upp en lista med olika ingångar, välj den kanalinång som det stod på där du kopplade in scart-kontakten till tv:n

• NKmamma
    delifi2 skrev 2010-08-08 01:02:43 följande:
    det räcker med 1 kabel eller scart, sen så får du kolla vilken kanal du har dvd:n på.

Jag har så här, en scart-kontakt från dvd:n till tv, det står (ofta) där man kopplar in scart-kontakten i tv vilken ingång det är, tex hdm2, hdm2 eller åt sånt.

sätt på tv och dvd och på fjärrkontrollen till tv trycker du input (heter så på vår kontroll iaf) och då får du upp en lista med olika ingångar, välj den kanalinång som det stod på där du kopplade in scart-kontakten till tv:n
    Tack så mycket nu förstår jag hur jag ska göra
  • c0ol
    NKmamma skrev 2010-08-08 01:15:38 följande:
    Tack så mycket nu förstår jag hur jag ska göra
    Med den kopplingen så kan du inte spela in något på din dvd spelare.
  • delifi2
    c0ol skrev 2010-08-08 11:12:18 följande:
    Med den kopplingen så kan du inte spela in något på din dvd spelare.
    jag spelar in varje dag på min dvd så för mig är det inga problem
  • c0ol
    delifi2 skrev 2010-08-08 11:46:02 följande:
    Med enbart en scart från dvd till tv och inga andra kablar?
  • c0ol
    delifi2 skrev 2010-08-08 11:46:02 följande:
    Äh glöm det jag såg nu att det var digitalbox i tvn inte en extern box, fel av mig :)
Svar på tråden Koppla ihop dvd och tv?