Anonym (ingen fara) skrev 2010-08-09 12:35:36 följande:
Ingen fara alls men ta det lite lugnare än vanligt eftersom att slemhinnorna är torrare än vanligt. Jag blrv fistad under graviditeten och inget farligt hände mig i allafall.
Men så kan man ju inte säga.
"Jag hoppade utför stupet, och klarade mig finfint. Det gör nog du också".
"Jag rökte under graviditeten, och mitt barn klarade sig utan skador. Det gör nog ditt också".
Din erfarenhet är en utav många erfarenheter.
Min erfarenhet är att jag fick prematurt värkarbete efter att en förlossningsläkare kände och tryckte med fingrarna på min livmodertapp. Öppningsskedet startade då min kropp inte var redo för det.
Naturligtvis vet jag att min erfarenhet inte automatiskt betyder att det blir likadant för någon annan, men risken finns alltid där. Därav vill som sagt inte läkare och barnmorskor känna mer än nödvändigt inuti på livmodertappen, eftersom det finns en risk att något triggas igång.
Samma sak bör gälla fisting.
Alla gör som de själva vill naturligtvis, men att vara uppmärksammad på risker som eventuellt KAN uppstå, är aldrig fel.
Sedan är det ju så att man överlever en period utan fisting. Inget man dör av att vara utan. Det finns ju oändligt många roliga variationer av sex man kan ha under tiden.