• galileogalilei

Har jag en vattenskada i badrummet!?

Hej!

Sedan en tid tillbaka har jag sett att det finns små vattendroppar i taket i badrummet och jag har tänkt att det bara är fukt som samlats där efter man har duschat. Men igår kväll torkade jag bort det för att se om det kommer mer idag på morgonen (mest för att kolla om det är en vattenskada) vilket det gjorde. Ingen har duschat på morgonen.
    Jag har dock ingen erfarenhet alls av vattenskador, så jag lägger ut två bilder här så får ni säga vad ni tycker.

• Svar på tråden Har jag en vattenskada i badrummet!?
  • Svala

Det kan ju  vara så att det läcker ovanifrån? Finns det ett badrum ovanför?

Svårt att säga något på bilderna, men den där sprickan mellan vägg och tak ser mer intressant att undersöka.
    På bilderna ser det nästan ut som att det är där vattnet kommer från?

• Gravid2010

Det ser ju onekligen ut som om vattnet kommer innifrån betongen på nåt sätt... Kanske grannens brunn ovanför som läcker?

• Svala

Om det läcker ovanifrån så är det fullt möjligt att det ser ut så där.
    När vi hade en läcka i vårt badrum så såg det ut precis sådär i källaren under.
    Fuktinspektören/försäkringsbolaget sa att det kan droppa igenom sådär om det är gammal betong. Gammal beton är mycket porösare och luftigare och vattnet tränger igenom lättare.
    Det positiva är ju iaf att det torkar upp lättare.

• galileogalilei

Ok, tack för svaren. Behöver jag kontakta hyresvärden eller ska jag avvakta tills det blir värre/bättre?

• La Lola
    galileogalilei skrev 2010-08-08 11:09:38 följande:
    Ok, tack för svaren. Behöver jag kontakta hyresvärden eller ska jag avvakta tills det blir värre/bättre?
    Men såklart ska du kontakta de så att de får kolla upp det!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Jimia Push

Japp det är en vattenskada. Vi bor i gammal hyresrätt nu och våtrummen ska totalrenoveras just pga omfattande vattenskador i hela huset.
    Vårt badrumstak ser ut så där men efter ett tag blir "droppfläckarna" missfärgade också.

Så ja, en vattenläcka. Tyvärr.

Att fråga riktigt är att veta mycket
  • flixflax

bor du i lght? Ring värden!

• galileogalilei

Flixflax: Jo, jag bor i lägenhet och har gjort en felanmälan hos värden nu : )

Tack alla för hjälpen !

Svar på tråden Har jag en vattenskada i badrummet!?