• kariba

Rosfeber!

Jag har fått rosfeber i handen son spridit sig i armen.
    Har du haft det? Hur lång tid tog det för svullnaden  att gå ner?
    Detta är det värsta jag varit ned om!

• Svar på tråden Rosfeber!
  • Anonym

det ska väl behandlas med antibiotika. gör du det? har för mig det kan bli blodförgiftning av det. om det sprider sig rött upp i armen och du mår dåligt borde du till akuten så det inte är blodförgiftning.

• Maggis

Om du har rosfeber så ska du söka läkare och få behandling om du inte redan gjort det. Nu genast.

//Maggis
  • kariba

Jag kom hem i lördags från sjukhuset, har varit inlagd och dålig sedan i söndags... inlagd 6 dygn.
    Dubbla antibiotika intravenöst, nu 10 dagar antibiotika i tablettform. Sjukskriven månaden ut, det var en riktig pärs.
    Har aldrig varit så dålig

• Maggis
    kariba skrev 2010-08-16 19:11:53 följande:
    Jag kom hem i lördags från sjukhuset, har varit inlagd och dålig sedan i söndags... inlagd 6 dygn.
    Dubbla antibiotika intravenöst, nu 10 dagar antibiotika i tablettform. Sjukskriven månaden ut, det var en riktig pärs.
    Skönt att du mår bättre nu. Rosfeber är inte att leka med!
    //Maggis
  • Anonym
    kariba skrev 2010-08-16 19:11:53 följande:
    bra att du fick hjälp
  • kariba

Ja, tack för råden alla!

Nu till det helt otroliga: Min mamma blev inlagd idag för rosfeber i benet!!! Vad är oddsen liksom???

Svar på tråden Rosfeber!