• flumhum

Vitaminer för håret

hej
    jag har börjat tappa väldigt mycket hår pga min underfunktion av sköldskörtel, är det någon som har något eller några tips på vilka vitaminer som kan hjälpa håret eller annat som är bra?

skulle vara väldigt tacksam!

• Svar på tråden Vitaminer för håret
  • Korp

Zink, B- och D-vitaminer är bra för håret. Järn och åkerfrökenextrakt är också ett bra tillskott.

• Korp

Sedan rekommenderar jag hårmassage i hårbotten, skönt och avslappnande samtidigt som det gör nytta för håret. Det ökar blodtillföreln och gör så håret som ska växa ut blir starkare och friskare. Det finns ju tabletter som heter Öljäst, Silica och Hårkontroll bla. som innehåller allt ditt hår behöver. Har du kikat på dem?

• flumhum
    Korp skrev 2010-08-08 13:34:31 följande:
    Zink, B- och D-vitaminer är bra för håret. Järn och åkerfrökenextrakt är också ett bra tillskott.
    B-vitamin äter jag redan så det kanske gör det lite bättre, då får jag köpa zink och prova med.
    Korp skrev 2010-08-08 13:35:54 följande:
    Sedan rekommenderar jag hårmassage i hårbotten, skönt och avslappnande samtidigt som det gör nytta för håret. Det ökar blodtillföreln och gör så håret som ska växa ut blir starkare och friskare. Det finns ju tabletter som heter Öljäst, Silica och Hårkontroll bla. som innehåller allt ditt hår behöver. Har du kikat på dem?
    Hår massage får jag be min smabos börja göra på mig då :D.
    Nej det har jag inte hunnit titta på ännu, ska kila i väg till hälsokosten och titta.

Tack så mycket för dina svar!
Svar på tråden Vitaminer för håret